Platforma Zelist Monitor poate fi utila atat corporatiilor si agentiilor de comunicare cu multe branduri in portofoliu avand necesitati complexe de monitorizare (conturi multiuseri, numar mare de expresii, filtrari avansate, posibilitati de export si integrare cu alte aplicatii etc.), dar si sectorului de intreprinderi mici si mijlocii sau start-up-urilor.
Incepand cu data de 26 septembrie 2012, Zelist Monitor a adaugat celor peste 140 000 de surse online monitorizate o noua categorie de surse, si anume LinkedIn, cea mai mare retea profesionala din lume, care permite specialistilor din diferite domenii sa se conecteze cu alti utilizatori, sa faca schimb de informatii si care faciliteaza colaborarea membrilor pentru dezvoltarea ideilor de afaceri.
Peste 5 300 de mentionari au fost realizate in perioada 19-25 septembrie 2012 pe cele 1 141 de grupuri monitorizate. In decursul unei saptamani, s-au inregistrat aproximativ 900 de mentionari preluate pe zi, iar in weekend numarul aparitiilor monitorizate este de 500 pe zi. Dintre cele 1 141 de grupuri de LinkedIn monitorizate, 382 sunt grupuri care au avut cel putin un post in ultima luna, 615 sunt grupuri care au avut cel putin un post in ultimele 6 luni si 694 sunt surse care au inregistrat cel putin un post in anul curent.
Chiar daca activitatea pe grupurile de LinkedIn monitorizate este scazuta, aparitiile acestei retele aduc un aport semnificativ din punct de vedere al importantei acestora. Mentionarile pe LinkedIn au un impact ridicat, avand in vedere profilul utilizatorilor acestui canal de comunicare, in care 50% dintre membri sunt factori de decizie in cadrul companiei in care activeaza sau lideri intr-un anumit domeniu, 95% sunt absolventi ai unei facultati, 48% ocupa pozitii de middle management.
Adaugand informatii importante, precum si puncte de vedere personale atat pe profilul lor, cat si in cadrul grupurilor in care activeaza, conectandu-se si cu alti utilizatori si construind relatii care le ofera acces la potentiale contacte, parteneri de afaceri, angajati si angajatori, opiniile exprimate de catre utilizatori pot ajunge la un cerc mult mai larg de persoane.
Avand un nivel salarial mai ridicat decat in cazul altor platforme social media, intentia de cumparare a utilizatorilor LinkedIn poate fi mult mai usor influentata de mentionarile realizate de catre ceilalti membri ai grupului din care fac parte. Monitorizarea aparitiilor pe LinkedIn faciliteaza analiza mentionarilor care se pot transforma in probleme de imagine si ajuta la gestionarea acestora inca din faza incipienta. Avand numele adevarat trecut in profil, poza si compania angajatoare, precum si functia detinuta, putem sa stabilim mult mai repede daca o situatie prezentata poate deveni o criza de imagine sau daca poate ramane la stadiul unei mentionari.