Vizibilitatea principalelor medicamente OTC in social media romaneasca
social media, Uncategorized, Zelist Research Add commentsIn analiza de monitorizare au fost introduse 170 dintre cele mai cunoscute branduri de medicamente OTC de pe piata romaneasca (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) si 47 de producatori.
Instrumentul de lucru: Zelist Monitor si Lista medicamentelor pasibile spre eliberare din farmacii fara reteta (2014)
Pentru realizarea topurilor, s-au luat in considerare mentionarile din toate canalele social media monitorizate de Zelist Monitor
Pentru analiza socio – demografica, s-au luat in considerare conturile Twitter si blogurile care prezinta date socio-demografice (gen biologic, varsta, locatie).
Perioada de analiza: 1 iulie 2013 – 1 iulie 201
Vizibilitatea principalelor medicamente OTC branded
Din analiza datelor se observa ca, fata de perioada precedenta (iulie 2012 – iulie 2013), brandurile Nurofen si Bepanthen au fost mai discutate, ceea ce a facut ca vizibilitatea lor sa creasca cu 2%. Brandurile No-Spa, Espumisan, Coldrex si Strepsils au inregistrat o crestere de cate 1 punct procentual fata de prerioada precedenta.
Unde s-a discutat mai mult despre cele mai vizibile medicamente OTC?
- Nurofen a fost mai discutat in Bucuresti (47%) si in Transilvania (16%)
- Despre brandul No-Spa s-a discutat cel mai mult in Bucuresti (59%), Transilvania (12%) si in Moldova (12%)
- Diclofenac a fost mai prezent in postarile din Bucuresti (41%) si din Moldova (22%)
- Coldrex a fost mai prezent in discutiile blogerilor si a utilizatorilor de Twitter din Bucuresti (48%), din Moldova (18%) si din Transilvania (15%)
- Despre Visine s-a discutat in Bucuresi (38%), in Transilvania (19%) si in Muntenia (10%).
- Medicamentul Colebil a fost mai prezent in postarile bucurestenilor (31%), dar si muntenilor (19%)
- Panadol a fost mai prezent in posturile din Bucuresti (55%) si in Transilvania (21%).
Cine a discutat mai mult despre principalele branduri de medicamente OTC?
- Despre Nurofen au discutat mai mult femeile (52%) decat barbatii (48%)
- No-spa a fost mentionat in mare majoritate de catre femei (70%)
- Diclofenac a fost mentionat in 54% dintre aparitii de catre femei
- Despre Coldrex au discutat mai mult barbatii (61%) decat femeile (39%)
- Visine a fost mentinat mai mult de catre femei (64%) decat de barbati (36%)
- Alte branduri care au fost mentionate mai mult de barbati decat de femeie: Prostamol(69%), Colebil (69%), Triferment (66%), Antinevralgic (63%), Fervex(61%), Faringosept(61%)
- Alte branduri care au fost mentionate mai mult de femei decat de barbati: Brevoxyl (86%), Scobutil (80%), Strepsils (65%)
Principalele medicamente OTC si varsta emitentilor
- Nurofen a fost mai vizibil pe urmatoarele segmente de varsta: 25 – 34 ani (46%), 14 – 24 ani (21%) si 35 – 44 ani (20%)
- Coldrex a fost mai vizibil pe segmentele de varsta: 25 – 34 ani (52%) si 14 – 24 ani (29%)
- Brandul Visine a fost mai discutat in segmentele de varsta: 25 – 34 ani (58%) si 35 – 44 ani (18%)
Vizibilitatea principalilor producatori de medicamente OTC in social media romaneasca
Pentru informatii si grafice suplimentare, va invitam sa parcurgeti analiza de mai jos.
August 21st, 2014 at 4:06 pm
[…] jos se afla infograficul dedicat analizei vizibilitatii medicamentelor OTC in social media din […]
August 22nd, 2014 at 11:09 am
[…] Monitor publica o ampla analiza a vizibilitatii principalelor medicamente OTC in social media romaneasca. Au fost masurate 170 de branduri de medicamente care se pot elibera […]