Dec 12
In aceasta saptamana avem un anunt din partea celor de la MLS Group The Practice, care isi cauta un coleg pe postul de Senior PR Manager. Daca esti puternic conectat la zeitgeist (online si offline), cu echilibru intre ganduri strategice si jocuri creative, cu pasiune si energie, competitiva si productiva in echipe creativa, stapanesti perfect trei limbi (romana, engleza si tone of voice-uri de branduri), ai chef de viata si de munca, trimite un CV la office@thepractice.ro. Succes!
In continuare, ne bucuram sa iti prezentam cele mai importante stiri din social media romaneasca (si nu numai) din ultimele 7 zile.
Lansari, campanii, stiri:
- 15 ani de Danone, 5 ani de online. Multi inainte!
- Alina Imbrea va coordona divizia de snacksuri a Pepsi Co pe 14 piete. Felicitari!
- Bitdefender a lansat concursul “Quest for Santa“.
- Campania “Cel mai mare colind“, realizata de ING si Pygmalion, se afla in plina desfasurare.
- Cele mai fotografiate locuri din lume pe Instagram. (via Radu Dumitru)
- DC Communication, co-parteneri alaturi de TVR 1 la Gala Stelelor Romanesti “Ivan Patzaichin”.
- Emag a implinit 13 ani, a oferit reduceri in valoare de 10.000.000 de lei si a organizat un concurs cu bloggeri.
- ERKA Synergy Communication aniverseaza 10 ani de la infiintare. La multi ani!
- Facebook aduce Trending pe mobil.
- Facebook si Youtube domina internetul mobil in America de Nord.
- FCB Bucharest si NIVEA Men lanseaza campania “Barbatii si cadourile neinspirate“, prima campanie cu executii in format .gif din Romania.
- Golin, Electrolux si patru echipe de blogeri au gatit pentru batranii ajutati de Fundatia Principesa Margareta a Romaniei.
- ICON Advertising si Porsche Finance Group sarbatoresc 15 ani impreuna.
- Instagram depaseste Twitter la numarul de utilizatori activi pe luna.
- MosCraciun.rocks – primul serviciu din Romania prin ntermediul caruia copiii (dar si adultii) pot primi mesaje video personalizate de la Mos Craciun.
- Pastel a lansat #ADmistitiu, proiect descris ca fiind o ocazie de a face “pace” cu concurentii, macar in perioada sarbatorilor.
- Pe TimesNewRoman au ras 2.000.000 de romani in noiembrie.
- Petrom si Webstyler au castigat categoria Best CSR Report in cadrul European Excellence Awards 2014. Felicitari!
- Purcari – Manifest pentru neschimbare, un spot publicitar pe versurile lui Mihai Eminescu din “Glossa”.
- Search in posts, o noua functionalitate de la Facebook.
- Silkweb: 5 pasi in drumul continutului catre client.
- Simona Mocanu: Robbie Williams isi cauta job, Social Media raspunde.
- Telekom a lansat aplicatia de mobil MyAccount.
Statistici, topuri, trenduri:
-
Ce s-a intamplat pe Facebook in 2014
- Ce s-a intamplat pe Twitter in 2014
- Cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in saptamana 1-7 decembrie.
- Circa 30% dintre comenziile online sunt date de pe telefoanele mobile. (via Radu Dumitru)
- Romanii si internetul. Studiu (via Victor Kapra)
- Top clipuri Youtube in Romania 2014 (via Victor Kapra).
- Social media in 2015: la ce schimbari ne putem astepta si cum vor afecta business-urile.
Interviuri, opinii:
- Daniel Dobrin (McCann Erickson): Nu m-a convins Dobrovolschi sa cumpar periuta electrica, dar Black Friday m-a convins sa iau doua.
- Dragos Musat (Publicis): Evident ca imi vine sa dau cu toporul in raftul ce contine produsele promovate de concurenta.
- Cristian Manafu: Cum aducem brandurile pe Youtube?
- Dani Macarie (Ogilvy & Mather) si-a cumparat televizor pentru ca 250.000 de bile colorate au zburdat prin San Francisco.
- Felix Tataru, despre campania lui Klaus Iohsannis
- Florin Dumitrescu despre copywriting-ul de altadata.
- Ioana Filip (McCann Erickson Romania) despre experienta in juriul CLIO Awards 2014.
- Marius Rosu (GAV): Mare parte din produsele pe care le consum nu prea isi umfla buzele cu bugete faraonice de marketing.
- Mihaela Neatu (Rusu+Bortun): Imi place sa cred ca, dupa job, nu mai judec lucrurile ca un publicitar. Mda. Nu e asa.
- Paulei Ionescu (Next Advertising) ii devin simpatice produsele care vorbesc consumatorilor ca de la om la om.
- Radu Ionescu (Kinecto): Haideti sa imbratisam impreuna tehnologia.
- Razvan Capanescu (Leo Burnett): Cat de copt e un avocado cand il cumperi iti poate lumina ziua mai bine decat felul in care iti sta parul.
- Sabin Staicu (Three): Daca e sa ma influenteze ceva, tin cont de campanii – imi place sa cumpar produse care stiu sa vorbeasca.
- Sorin Psatta (BBDO Romania): Ador shopping-ul dar ma deprima buying-ul, calatoria e mai atragatoare decat destinatia.
- Sorin Tranca (FRIENDS TBWA) se incapataneaza sa favorizeze produsele brandurilor pentru care lucreaza.
Evenimente, cursuri, workshopuri:
- Future of Media, rezumat de Blog de Bucuresti si de Read My Mind.
- Business Days a avut loc intre 10 si 11 decembrie, in Bucuresti.
- Hour of Code a atras peste 60 de milioane de utilizatori la nivel global.