Obezitatea – Cum s-a discutat in social media despre acest subiect in ultimul an
social media, Zelist Research Add commentsScadere de vizibilitate cu 23%, in ultimul an
Despre obezitate au fost publicate in ultimul an un numar de 42.943 de mentionari in social media din Romania. In comparatie cu perioada precedenta (iulie 201 – iulie 2020), se observa o scadere a interesului pentru acest subiect cu aproape 23% (55.391 mentionari).
Obezitatea – foarte vizibila in contextul campaniei de vaccinare
Graficul de mai jos prezinta evolutia mentionarilor despre obezitate, in ultimul an. Observam o evolutie constanta a aparitiilor, cu un singur si semnificativ varf de vizibilitate, inregistrat in luna ianuarie 2021. Atunci au fost publicate nu mai putin de 2491 de mentionari intr-o singura saptamana (11 – 17 ianuarie 2021). Explicatia aparitiei acestei discountinuitati este datorata faptului ca, in promovarea campaniei de vaccinare, obezitatea a fost una dintre bolile care au impus o atentie deosebita pentru pacientii suferinzi de aceasta afectiune. In perioada 11 – 17 ianuarie 2021 a fost demarata campania de vaccinare si, in mod evident, s-au publicat extrem de multe mentionari in legatura cu obezitatea.
Vedem in cele ce urmeaza care au fost cele mai des folosite cuvinte alaturi de obezitate. Tagcloud-ul ultimului an arata ca obezitatea a aparut cel mai frecvent alaturi de urmatoarele cuvinte: comorbiditati, deces, diabet, hipertensiune arteriala, insuficienta cardiaca, sanatate, spital, copii. Dintr-un motiv sau altul, nici un brand sau produs care previne sau trateaza aceasta boala nu apare in acest grafic.
Unde s-a scris cel mai mult despre obezitate, in ultimul an?
Despre acest subiect, presa a fost deosebit de interesata sa scrie. Mai mult de jumatate din mentionarile obezitatii au aparut in presa online (53%). Vizibilitatea in presa a fost foarte strans legata de vizibilitatea in agregatoare, bloguri si forumuri. Se constata faptul ca, atunci cand in presa au aparut mentionari referitoare la obezitate, aceasta crestere s-a inregistrat si in agregatoare, forumuri si bloguri.
Al doilea canal social media ca insemnatate pentru vizibilitatea obezitatii a fost Facebook, unde s-au inregistrat aproape 24% in totalul mentionarilor.
Graficul de mai jos prezinta dinamica aparitiilor in canalele social media. Se observa ca Facebook, Twitter si Instagram sunt foarte corelate, ceea ce se traspune in faptul ca, atunci cand pe Facebook s-a scris despre obezitate, au aparut multe referiri catre acest subiect si pe Twitter si pe Instagram.