Non Fungible Token – Este un subiect destul de interesant pentru romani?
social media, Zelist Research Add commentsNFT sau “Non Fungible Token” este un subiect de interes in paginile Wikipedia, statisticile publice arata ca afisarile paginii NFT din Wikipedia au crescut in martie 2021 de 5 ori fata de luna februarie 2021. Aceasta crestere ne-a facut sa ne intrebam cum reactioneaza romanii fata de contextul general. S-a resimtit aceasta crestere a interesului si in social media din Romania? Explicam detaliat in cele ce urmeaza.
Crestere uriasa a interesului pentru NFT si in social media din Romania
Graficul evolutiei din ultimul an arata faptul ca, si in Romania, interesul pentru NFT a inceput sa creasca in luna februarie, urmand ca in luna martie sa inregistreze o crestere impresionanta. Spre deosebire de luna februarie, cand s-au inregistrat 230 de mentionari NFT, in luna martie s-au raportat 2.748 de mentionari, adica o crestere de aproximativ 12 ori mai mare fata de luna precedenta. In ceea ce priveste viewership-ul, cresterea este si mai pronuntata decat in cazul mentionarilor, astfel, in luna februarie viewership-ul a fost de 198.744 afisari, iar in luna martie a crescut la valoarea de 3.108.435 afisari, adica de aproximativ 16 ori mai mult.
Ne-am intrebat daca aceasta situatie prezentata de Zelist Monitor este complementara cu cautarile NFT din Google. Atata vreme cat scrii sau citeste despre NFT in social media, manifesti dorinta de a afla ce inseamna NFT si in plus, vrei sa afli informatii suplimentare despre subiect. Viceversa este, de asemenea, adevarata: pentru a publica un articol despre NFT, este nevoie sa cunosti exact ce presupune termenul, plus alte informatii suplimentare.
Situatia cautarilor din Google, raportata de Google Trends este total similara cu cresterile raportate de Zelist Monitor si de Wikipedia Pageviews Statistics.
Datele oferite de Google Trends arata ca in luna februarie 2021, in Romania s-au inregistrat 72 de cautari, in vreme ce in martie s-au inregistrat 276 de cautari, de aproximativ 4 ori mai mare.
In continuare observam unde s-a scris cel mai mult despre NFT.
Peste jumatate din mentionarile NFT s-au inregistrat pe Twitter (56%), presa (16%) si Facebook (11%). Aceasta distributie arata faptul ca NFT este un subiect inca nou pentru social media din Romania, dezbatut de early adopters din Twitter, dar care a crescut destul astfel incat sa acapareze atentia presei si sa o determine sa scrie despre el.
Graficul viewershipul-ului sustine ipoteza anterioara, aratand ca cele mai importante canale social media din punctul de vedere al impactului asupra audientei au fost: Twitter (38% afisari), Instagram (21% afisari) si Facebook (16%).
Ca o concluzie, am putea spune ca interesul fata de NFT observat la nivel general s-a reflectat perfect in social media din Romania si ca, desi este inca un subiect nou, totusi a reusit ocupe un loc important in conversatiile din “cetate”. Asteptarile vizeaza o creste, dar il vom studia si vom vedea cu exactitate in viitor. 🙂