Joburile viitorului – domeniile de activitate aflate in plina ascensiune

Analizele Zelist, social media, Zelist Research Add comments

Se vorbeste tot mai  mult despre viitoarele profesii care vor aparea in campul muncii odata cu era digitalizarii. Pandemia a fost, de asemenea, un factor decisiv in mutarea activitatilor in online, prin urmare, rata ocuparii noilor joburi a crescut in ultimul an, tot mai multe persoane cautand sa profeseze in aceste domenii de activitate. Avantajul principal consta in faptul ca oamenii cauta sa lucreze pentru ei, sa nu mai depinda de un angajator.  Schimbarea a fost radicala atat pentru angajati, cat si pentru companii, care au fost nevoite sa isi schimbe modul de lucru. Acum, oamenilor le este greu sa se intoarca la rutina de dinainte de pandemie, unde erau nevoiti sa plece in fiecare zi de acasa pentru a merge la job, astfel ca tendinta de a continua sa aiba joburi remote este foarte crescuta. Prin urmare si rata mentionarii acestora pe internet a cunoscut o crestere semnificativa in ultimul an.

Astfel ca, cel mai mult s-a vorbit despre noile joburi la inceputul anului, in perioada 15-21 februarie 2021 si la sfarsitul anului, 13-19 decembrie 2021, dupa cum o arata statisticile.

 

In plus, sentimentul generat de aceste mentionari a fost in general unul pozitiv, cu o rata de 82,8%.

 

Presa (41,6%) si Facebook-ul (31,8%) au fost principalele canale pe care s-a discutat intens despre acest subiect in ultimul an.

 

Total general mentionari

Totalul general de mentionari din ultimul an al acestor noi joburi din piata muncii a fost de 9948.

 

Cele mai populare joburi

Cele mai populare joburi care sunt in plina ascensiune au fost cele de “content creator”, “social media content creator”si “YouTube content creator”.

 

Distributie mentionari “social media content creator”, “content creator” or “YouTube content creator”

Aparitiile din ultimul an pentru joburile de creator de continut pe social media au avut cele mai multe mentionari in presa, mai exact 42,3%, urmate de mentionarile de pe Facebook, cu un procent de 24. Aparitiile ce tin de “YouTube content creator”au avut cele mai multe mentionari pe Facebook (42,5%), urmate de cele din presa (39,2%), prin urmare presa si Facebook-ul au fost principalele canale pentru aceste aparitii.

 

Perioade vizibilitate maxima

 

Perioadele de vizibilitate ale acestor joburi au fost destul de echilibrate pe parcursul anului trecut, mentinandu-se destul de ridicate. Totusi, perioada de vizibilitate maxima a fost intre 12 – 18 aprilie 2021, cu multe mentionari in presa, pe Facebook, pe Twitter si pe diverse bloguri, pentru “social media content creator”. Pentru “YouTube content creator”, perioada de vizibilitate maxima a fost in toamna, intre 11 – 17 octombrie 2021, cu distributia mentionarilor pe aceleasi canale, in frunte cu presa.

 

Sentimentul general a fost unul predominant pozitiv, atat pentru joburile de creator de continut in social media (73,1%), cat si pentru creator de continut pe YouTube (67,3%).

 

Tagcloud ultimele 365 zile

Cele mai des asociate expresii cu noile joburi tin tot de sfera online-ului, de social media, printre acestea numarandu-se: “marketing”, “Facebook”, “media”, online”, “platforma”, YouTube”.

 

One Response to “Joburile viitorului – domeniile de activitate aflate in plina ascensiune”

  1. Cornel Says:

    Pandemia! 2 ani in care sa putut experimenta “jobul de acasa”. Se pare ca in unele domenii acesta va fi viitorul.