Cum s-au pozitionat brandurile de bere in comunicarea pe Facebook?
social media, Zelist Research Add comments
Noul studiu Zelist Monitor va prezinta care a fost pozitionarea brandurilor de bere, in functie de continutul publicat pe Facebook in ultimul an.
In cercetarea noastra am inclus urmatoarele 11 branduri de bere, care au fost active pe Facebook in ultimul an: Albacher, Beck’s, Bergenbier, Carlsberg, Ciucas, Guinness, Skol, Staropramen, Timisoreana, Tuborg si Ursus. Instrumentul principal (si cel mai drag :D) de culegere a datelor a fost FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook. Cu ajutorul FB Monitor am selectat un esantion aleatoriu, cuprinzand 312 posturi din paginile Facebook ale brandurilor de bere. Esantionul a fost structurat in functie de gradul de interactivitate a paginilor Facebook (paginile brandurilor de bere).
Bateria de atribute a cuprins initial 46 de itemi, iar dupa etapa de pretestare, in analiza finala a datelor au fost inclusi doar 21 dintre acestia. Tipurile de continut (itemii) au fost: organizare de concursuri (1), promotii(2), endorsement cu vedete(3), dezvoltarea de quizz-uri si jocuri pentru fanii din Facebook (4), publicarea de imagini cu produsul (5). Itemii tematici (6) au fost: pandemie, sarbatori specifice (Craciun, Revelion, Paste, Ziua Indragostitilor etc), fotbal. Valori ale brandului (7): prietenie, optimism, natura, distractie, petrecere, relaxare. Itemii despre produs (8) au fost: Gust, Retete culinare (Culinar), Racoare (Rece).
In functie de Valorile pe care brandurile de bere le-au comunicat in postarile din Facebook, iata cum s-au pozitionat, in urmatoarea harta perceptuala (perceptiva):
Postarile brandurilor Ursus si Ciucas au comunicat mult despre aventura si natura, in vreme ce Guiness a comunicat mai mult despre petreceri si noroc (cheers!). Tuborg se pozitioneaza in combinatia de: muzica, gadgets si relaxare. Atmosfera din postarilor brandurilor Carlsberg, Albacher si Skol a indus ideea de relaxare si racoare (bere rece). Aflat si el in aceeasi zona, Beck’s a vorbit in plus si despre optimism. Timisoreana s-a aflat in zona prieteniei, a suporterilor inflacarati, a intalnirilor si a optimismului. Desigur, senzatia de racoare pe care oamenii o resimt atunci cand consuma bere – valoare clasica pentru brandurile de bere- a fost si ea promovata de Timisoareana. Valorile pe care Bergenbier le-a comunicat in postarile de pe Facebook au fost despre prietenie si natura.
In functie de tipul de continut pe care l-au publicat pe paginile de Facebook, brandurile de bere s-au pozitionat astfel:
Observam din aceasta harta faptul ca brandul Guiness a publicat pe Facebook multe postari in care berea este asociata diferitelor feluri de mancare (contexte culinare) si aceste postari au fost insotite de imagini reprezentand, de cele mai multe ori, doar produsul (cutia sau paharul de bere Guiness). Staropramen si Skol se afla tot in zona postarilor cu tematica culinara si insotite de imagini cu produsul, doar ca, in plus, aceste branduri au comunicat si despre gustul berilor. Ursus a spus povestea diveritele tipuri/ specialitati de bere pe care le ofera si, de asemenea, cele mai multe postari au fost insotite de imagini cu produsul (singular, fara a fi acompaniat de persoane).
Bergenbier se distinge prin faptul ca, de-a lungul intregului an, postarile de pe Facebook au fost insotite de imagini reprezentand atat barbati, cat si femei consumand acest brand de bere.
Tuborg a venit in intampinarea fanilor sai de la Facebook organizand concursuri si evenimente. Ciucas a folosit drept metode de interactiune pe Facebook concursurile, quizz-urile si a apelat la vedete in postarile sale.
Timisoareana a postat multe posturi avand drept tematica fotbalul, diferite promotii si mesaje despre berea fara alcool. Posturile Timisoreana au fost insotite in special de fotografii reprezentand exclusiv barbati. Carlsberg s-a diferentiat fata de alte branduri de bere prin publicarea posturilor despre pandemie, iar Albacher a postat mult continut in diferite zile de sarbatoare (8 martie, Sf. Ioana, Sf.Petru&Pavel, Ziua Limbii Romane).