WhatsApp – Crestere de 24% in ultimul an
In ultimul an, WhatsApp-ul a fost mentionat in social media de 278.727 de ori, inregistrand o crestere de vizibilitate de 24% fata de perioada anteriora (224.240 mentionari).
Evolutia mentionarilor WhatsApp in ultimul an
8.503 mentionari intr-o singura saptamana – asa a aratat criza de imagine Facebook – WhatsApp
Graficul alaturat sugereaza o evolutie constanta a mentionarilor “WhatsApp” pe durata ultimul an. Totusi, a fost inregistrat un moment de vizibilitate maxima, in perioada 11 – 17 ianuarie 2021.
In saptamana respectiva au fost publicate 8.503 mentionari cu referire la WhatsApp.
Iata cateva dintre acestea:
- Exod de utilizatori WhatsApp. Facebook revine cu clarificari privind noile conditii de utilizare
- Schimbarea făcută de WhatsApp, care a generat exodul a milioane de utilizatori către Signal şi Telegram. Cât de sigure sunt cele două servicii de mesagerie
- Facebook încearcă să lămurească situaţia şi să liniştească utilizatorii
- Signal are “probleme tehnice”, dupa ce milioane de utilizatori au descarcat aplicatia refuzand sa mai foloseasca WhatsApp
- Nemulțumiți de noile condiții, utilizatorii WhatsApp migrează spre altă platformă de mesagerie
- Telegram a atras 25 milioane de noi utilizatori în 72 de ore, depășind pragul de 500 milioane
- Cum divizează WhatsApp lumea
- WhatsApp, cu stangu-n dreptul. Facebook a fost nevoita sa scoata reclamele aflate pe paginile ziarelor din India
Aceasta criza de imagine Facebook – WhatsApp s-a facut observata si in graficul TagCloud. Acesta contine cuvintele care au fost folosite cel mai des impreuna cu termenul “WhatsApp”, in cadrul aceluiasi articol.
Se vede, asadar, cum aplicatia WhatsApp a fost utilizata drept reper de contact in cadrul comenzilor online, in anunturile despre livrarile la domiciliu si in promovarea produselor de cofetarie (torturi).
Mesajele despre WhatsApp au aparut si s-au propagat in social media in 3 moduri:
- Primul model: Presa – Facebook – Twitter
- Al doilea model: Agregatoare – Forum – Bloguri
- Al treilea model: Bloguri – Twitter – Presa
Aceasta se explica prin faptul ca, intr-o anumita perioada de timp, mesajele despre WhatsApp au aparut si s-au propagat dupa Modelul 1 (presa, Facebook, Twitter), in alte perioade, “valul” aparitiilor s-a “vazut” concomitent pe bloguri, Twitter si presa, iar alteori mentionarile despre WhatsApp au inregistrat concomitent cresteri atat in agregatoare, cat si pe bloguri si pe forumuri (Modelul 3).
Tot in legatura cu viralizarea mesajelor in social media, analiza datelor arata faptul ca mesajele despre WhatsApp publicate in presa si distribuite pe Facebook, au inregistrat in medie 84 de interactiuni (likes, shares, comentarii), ceea ce dovedeste faptul ca romanii au reactionat intens la ceea ce a comentat presa despre WhatsApp.
Unde s-au publicat cele mai multe mesaje despre WhatsApp?
In ultimul an, WhatsApp a fost cel mai vizibil pe Facebook (43% din totalul aparitiilor) si in presa (40% din totalul aparitiilor).
Lunar, in social media au aparut in medie cate 9.500 mentionari pe Facebook, 7.900 de mentionari in presa, 1.100 mentionari pe Instagram, 1.000 mentionari in agregatoare. Pozitia dominanta a presei si Facebook se observa si din graficul alaturat.
Din punctul de vedere al audientei, mesajele despre WhatsApp difuzate pe TV (31% viewership), in presa (29% viewership) si pe Facebook (25% viewership) au avut impactul cel mai mare.
Datele arata ca publicarea in social media a unei mentionari despre WhatsApp a condus la cresterea impactului asupra audientei cu aproximativ 2400 de impresii/ afisari.