Ultimul studiu Reveal arata ca doar 56% dintre românii se arată dornici să colecteze gunoiul menajer selectiv. In aceste conditii, ne-am intrebat, in mod natural, cum se discuta in social media despre reciclare. Iata ce am aflat.
In ultimul an, in social media din Romania, termenul “reciclare” a fost mentionat de 47.147 de ori, adica cu 42% mai mult decat in perioada anterioara (septembrie 2019 – septembrie 2020), cand au fost publicate 33.235 mentionari.
Evolutia mentionarilor in ultimul an
Modul in care romanii au vorbit despre reciclare nu este unul constant, asa cum se observa si din graficul de mai jos. Cele mai multe aparitii au fost inregistrate in lunile iunie-iulie-august 2021, cand numarul aparitiilor a depasit pragul de 4.500.
Printre articolele publicate in aceasta perioada s-au aflat si urmatoarele:
- SamCivica și voluntarii au făcut curat pe malul Someșului. Zeci de saci plini cu deșeuri, adunați din zona centrală
- Cât gunoi generați? Ați încercat sa limitați cantitatea generata?
- Grupuri ecologiste germane contestă autorizaţia provizorie de construcţie a fabricii Tesla de lângă Berlin și amenință cu procese
- Producătorul de dulciuri Mars: 54% din electricitate provine din surse regenerabile
- Paharele comestibile – o soluție gustoasă și prietenoasă mediului
- România este din nou la coada UE. Suntem pe locul 26 la reciclarea deșeurilor
Unde s-a scris cel mai mult despre reciclare?
Cele mai multe din mentionarile despre reciclare s-au inregistrat pe Facebook (46%) si in presa (36%).
Aparitia unei noi mentionari a reciclarii pe Facebook a condus la cresterea reach-ului cu 2.532 de impresii, iar o noua mentionare aparuta in presa a crescut reach-ul cu 1.220 de afisari.
Dinamica aparitiilor in canalele social media dovedeste faptul ca, atunci cand s-a scris despre reciclare mai mult in presa, s-a scris si in agregatoare, forumuri, Facebook si Instagram. Vizibilitatea de pe bloguri este corelata cu vizibilitatea din forumuri, adica atunci cand s-a inregistrat cresteri in blogosfera, s-au inregistrat cresteri si in forumuri.
In ceea ce priveste cuvintele cel mai des folosite impreuna cu Reciclare, acestea au fost: deseuri, plastic, PET, colecteaza, selectiv, schimb, aluminiu, ambalaje, transforma.
Incercand sa concluzionam, putem sa spunem ca interesul fata de reciclare a crescut mult fata de anul trecut si ca acest interes nu este constant de-a lungul anului, ci variaza in functie de evenimente de specialitate, de clasamente, de inovatii tehnologice. Acestea au un aport important la cresterea vizibilitatii generale a reciclarii. Despre reciclare se discuta cel mai mult pe Facebook si in presa, si atunci cand vizibilitatea din presa creste, aceasta se resimte si in celelalte canale social media (agregatoare, bloguri, Facebook, Instagram).