Cum au utilizat farmaciile diferitele tipuri de continut, pe Facebook?

social media, Zelist Research Add comments

Continuam analiza continutului publicat de farmacii pe Facebook, in ultimul an. Reamintim ca, in realizarea acestei cercetari am folosit drept instrument principal de culegere a datelor, platforma FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook.

In analiza au fost incluse principalele 6 lanturi de farmacii (Catena, Dr Max, Sensiblu, Farmacia Tei, Farmaciile Dona, Farmacia HelpNet) care au fost active pe Facebook, in ultimul an. Am selectat in mod aleatoriu 214 postari, structurate in functie de nivelurile de activitate pe care farmaciile le-au inregistrat in ultimul an (martie 2020 – martie 2021).

Pana acum am vazut care sunt cele mai frecvent folosite tipuri de continut pe Facebook,  cum s-au pozitionat farmaciile in functie de acestea si cu cat pot farmaciile sa isi creasca interactivitatea folosind mai multe cuvinte pozitive in postarile lor din Facebook.

In acest capitol vom vedea cum au folosit farmaciile diferitele tipuri de cotinut, in activitatea lor pe Facebook, in anul trecut.

Din graficul urmator se observa ca:

  • de cele mai multe ori, Concursurile organizate de farmacii pe Facebook au avut tematica medicamentele pentru raceala/gripa si dermato-beauty.

 

  • Ofertele de pret/ Reducerile de pret au fost in legatura cu vitaminele/suplimentele alimentare, produsele dermato-beauty si medicamentele pentru sistemul osos, De cele mai multe ori postarile cu oferte de pret au fost insotite de fotografii prezentand produsul in sine.

 

  • Postarile despre Covid au fost publicate sub forma unor recomandari din partea farmaciilor catre fanii de pe Facebook, dar si sub forma unor anunturi referitoare la comunitate (fie ca este vorba despre comunitatea fanilor din Facebook, fie care este vorba despre comunitatea farmacistilor, sau despre comunitatea locala).

 

  • Un tip special de continut este cel dedicat tutorialelor si postarilor de tipul “Stiati ca“. Din analiza datelor ultimului an reiese faptul ca tutorialele au fost cazuri singulare. Si de obicei, farmaciile care au folosit acest tip de continut, s-au axat exclusiv pe el, fara a mai folosi, in comunicarea pe Facebook si a altor tipuri de continut. De cele mai multe ori, postarile de tip tutorial au fost insotite de fotografii prezentand persoane.

 

Comments are closed.