Care sunt orasele din Ucraina despre care romanii au vorbit cel mai mult
Analizele Zelist, social media, Zelist Research Add commentsDe la izbucnirea razboiului din Ucraina, majoritatea oraselor din aceasta tara a avut de suferit considerabil din cauza bombardamentelor venite din partea rusilor. In articolul de astazi ne-am propus sa masuram impactul mentionarilor acestor orase in social media.
Astfel, orase precum Kiev, Mariupol, Odessa, Harkov, Herson, Zaporojie, Lugansk, Donețk, Cernobîl sau Rivne au acumulat un total de 88660 de aparitii in social media si aproape 200000 de aparitii generale de la izbucnirea razboiului pana in prezent.
Vizibilitatea acestor orase este foarte mare, oamenii vorbind zilnic in numar considerabil despre ele.
Sentimentul generat in urma tuturor acestor postari este preponderant negativ (50,9%), dupa cum era de asteptat.
Ascensiunea mentionarilor acestor orase a atins o crestere brusca pe data de 24 februarie, odata cu izbucnirea razboiului propriu-zis din Ucraina, iar de atunci rata acestora se mentine ridicata in fiecare zi.
Numarul de aparitii pe tipul sursei
Cele mai multe mentionari au fost inregistrare pe Facebook, cu 36,9%. Locul al doilea este ocupat de presa, cu un procent de 32.4.
Impactul pe tipul sursei
In ceea ce priveste impactul pe tipul sursei, aici lucrurile stau diferit fata de numarul de aparitii. Astfel, presa ocupa prima pozitie, cu 28.9 procente, Facebook-ul pozitionandu-se pe locul al doilea, cu 22.2%. Vin din urma, cu procente foarte mari, TV-ul (19.4%) si Radioul (17.3%).
Top 10 influenceri presa
In presa, cel mai mult s-a discutat despre orasele bombardate din Ucraina pe urmatoarele canale: twnews.co.uk, ziarulprofit.ro, stiri.md, g4media.ro, protv.md, adevarul.ro, observatornews.ro, agerpres.ro, hotnews.ro, libertatea.ro.
Top 10 influenceri Facebook
Pe Facebook, paginile care au postat cel mai multe despre subiect apartin televiziunilor si presei. Acestea sunt: Digi24, RomaniaTV, Observator, StirileProTV, Adevarul, Sinteza Zilei Oficial, HotNews.ro, Epoch Times Romania, Realitatea.NET, Mediafax.ro.
*Pentru aceasta cercetare, analiza sentimentului a fost realizata in mod automat.