Vizibilitatea atentatului terorist asupra publicatiei Charlie Hebdo in social media romaneasca

social media, Uncategorized, Zelist Research Add comments

In perioada 07 – 08 ianuarie 2015,  atentatul asupra Charlie Hebdo a fost mentionat in social media romaneasca de 16.185 de ori, atat sub forma expresiei Charlie Hebdo, cat si sub forma hashtagurilor: #CharlieHebdo, #JeSuisCharlie si #IamCharlie.  ​Pe data de 7 ianuarie 2015 s-au inregistrat 10.354 de mentionari, iar in data de 08 ianuarie 2015 (pana la ora 14.00) – 5.831de mentionari.

charlie

Cele mai multe dintre mentionarile atentatului terorist asupra publicatiei Charlie Hebdo s-au inregistrat pe Twitter (34%), in agregatoare (32%), in presa online (18%), pe paginile publice Facebook (12%).

canale_charlie

Cele 16.185 de mentionari ale tristului eveniment au inregistrat 25.716.000 de impresii (afisari). Jumatatea dintre acestea (56%) s-au produs pe Facebook, iar 32% in presa online.

impresii_charlie

Cine a vorbit mai mult despre atentatul asupra publicatiei de satira Charlie Hebdo?

Pentru analiza socio – demografica sunt luate in considerare doar sursele social media care prezinta astfel de date, adica blogurile si conturi le de Twitter.
Din analiza datelor, se observa ca teribilul eveniment a fost mentionat mai mult de barbati (73%) decat de femei (27%).

Din punctul de vedere al distributiei geografice a mentionarilor, cel mai mult s-a discutat despre atentat in Bucuresti (68% dintre mentionarile cu date socio – demografice), in Transilvania (7% ), in conturile romanesti din strainatate (5% ).

Segmentele de varsta cele mai active in discutiile despre atentatul din 7 ianuarie 2015 au fost 25 – 34 ani (31%), 45 – 54 ani (27%), 35 – 44 ani (26%).

One Response to “Vizibilitatea atentatului terorist asupra publicatiei Charlie Hebdo in social media romaneasca”

  1. Zelist Blog » Blog Archive » 1 – 14 ianuarie 2015 – Saptamana in Social Media + retrospectiva 2014 Says:

    […] Zelist: Vizibilitatea atentatului terorist asupra publicatiei Charlie Hebdo in social media […]