Interesul romanilor pentru veganism ramane constant
Interesul romanilor pentru veganism a ramas constant in ultimul an, cu o foarte usoara crestere a mentionarilor, de 0.4%. In ultimul an s-au inregistrat un numar de 45.503 mentionari in social media, iar in perioada precedenta (in septembrie 2019 – septembrie 2020) au fost consemnate 45.308 mentionari.
Interes constant pe parcursul intregului an, fara diferente semnificative
Asa cum rezulta din analiza statistica si este confirmat si de graficul de mai jos, modul in care romanii vorbesc despre veganism este unul relativ constant pe parcursul intregului an. Am dorit sa aflam daca discutiile despre veganism sunt influentate de evenimente sociale, de sarbatori sau de alti factori. Raspunsul pe care l-am aflat este ca, desi in lunile de vara (iulie, august) exista o usoara crestere a mentionarilor, totusi la nivel general, modul in care se scrie despre veganism este acelasi de-a lungul intregului an.
Unde se discuta cel mai mult despre veganism?
Distributia mentionarilor despre veganism pe canalele social media arata ca Facebook impreuna cu Instagram sunt principalele medii unde se discuta cel mai mult despre veganism.
Din totalul mentionarilor, 39% s-au publicat pe Facebook si 37% pe Instagram.
Analiza datelor arata faptul ca atunci cand activitatea de publicare s-a intensificat pe Facebook, a crescut si numarul mentionarilor publicate pe bloguri. Atunci cand s-a vorbit mult despre veganism pe Instagram, s-a vorbit mult si pe Twitter, bloguri si in agregatoare.
In ceea ce priveste impactul pe care l-au avut mentionarile asupra audientei, se observa ca, desi pe Facebook au fost publicate mai multe mentionari despre veganism, totusi ele au avut un impac mai mic decat mentionarile publicate pe Instagram.
Aproape 50% din afisari s-au inregistrat pe Instagram si 36% pe Facebook.
In general, o noua mentionare despre veganism publicata pe Instagram a adus in medie 2.896 de impresii, iar o noua mentionare publicatea pe Facebook a crescut impactul total cu 2.304 impresii.
In concluzie, in ceea ce priveste veganismul, interesul romanilor ramane neschimbat comparativ cu anul precedent, iar modul in care se discuta despre veganism pare a nu se modifica de-a lungul perioadei. Principalele canale unde discutia despre veganism este cea mai ampla sunt Facebook si Instagram.