Internetul a transformat multe dintre aspectele vietii noastre zilnice, inclusiv modul in care ne facem cumparaturile. Desi unii dintre noi inca prefera sa intre in magazin, sa incerce, sa probeze, sa atinga propriu-zis produsul, comoditatea cumparaturilor online si-a spus cuvantul.
Din 1979, cand Michael Aldrich a inventat cumparaturile online, si pana astazi, acestea au castigat teren important in fata metodelor clasice. In prezent, peste 80% din populatia din online a folosit internetul pentru a face cumparaturi.
Motivul principal pentru care oamenii prefera sa cumpere online este timpul economisit prin aceasta practica. Deloc surprinzator in societatile contemporane, in care oamenii trebuie sa faca cat mai multe si cat mai repede.
Se estimeaza ca populatia globala care va avea acces la internet va atinge 2.32 miliarde de utilizatori in 2014 iar retail-ul online doar in USA va genera vanzari de aproximativ 280 miliarde de dolari iar social media va genera vanzari de aproximativ 30 de miliarde de dolari.
Estimare populatie online la nivel mondial in 2014
2011 (milioane) | 2014 (milioane) | |
America de Nord | 272 | 292 |
Europa | 476 | 500 |
Asia / Asia Pacific / Oceania | 922 | 1033 |
America Latina / Caraibe | 215 | 255 |
Orientul Mijlociu si Africa | 186 | 241 |
Din pacate, Romania se afla pe lista tarilor cu cele mai mici cresteri ale vanzarilor online. Deci, suntem inca reticienti si, probabil, neincrezatori.
Cu toate acestea, viitorul nu pare sa fie atat de sumbru. Conform studiului “Profilul utilizatorului de internet”, realizat de TradeAds Interactive, comertul electronic va lua probabil amploare in urmatorii ani, tinand cont de faptul ca in 2012 numarul celor care cumpara si vand produse online a cresct cu aproximativ 30% fata de perioada similara a anului trecut (20.4% fata de 15.3%).
Avem si cateva companii care pot servi ca un bun exemplu in acest sens.
In 2010, vanzarile online ale celor de la eMAG au fost de 1,5 ori mai mari decat toate vanzarile online din Portugalia. In 2011, acestea au fost de 12 ori mai mari decat toate vanzarile online din Bulgaria.
Un alt exemplu pozitiv este 2parale, prima si cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania. Acestia au adunat un total de 24.231.826,83 ron din vanzarile generate, iar afiliatii lor au obtinut un total de 2.041.915,37 ron din comisioane aprobate.
Speram ca pe viitor atat business-urile, cat si cumparatorii romani sa profite la maximum de toate beneficiile pe care le ofera e-commerce-ul.
Infographic via invesp.com
April 24th, 2012 at 8:14 pm
[…] Sursa: zelist.ro […]
April 24th, 2012 at 8:14 pm
[…] Sursa: zelist.ro […]
May 6th, 2012 at 3:30 am
[…] Vezi mai multe aici : Ia-ti un job la domiciliu sau vezi sursa acestui articol Zelist Blog » Blog Archive » Tu iti faci cumparaturile online? […]