Aproximativ 30% din populatia globului are acces si utilizeaza mediul online, petrecand pe internet in fiecare luna, in total, echivalentul a 3.995.444 ani.
Astfel, o medie la nivel global arata ca un utilizator petrece pe internet 16 ore pe luna.
Daca ne gandim la Europa, cifrele cresc semnificativ. Acesta este continentul unde procentajul utilizatorilor de internet raportat la populatia totala este cel mai mare, respectiv 64.5%.
Dintre toate activitatile ce pot fi intreprinse pe internet, cele mai populare sunt inca verificarea e-mailului si utilizarea motoarelor de cautare.
Cu toate acestea, Yahoo, serviciul de e-mail cei mai vizitat de catre utilizatori se afla numai pe locul al 3-lea in topul celor mai vizitate adrese web. Pe primele doua pozitii din top se afla motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook.
Facebook si celelalte retele sociale sunt de asemenea cele care rapesc utilizatorilor cel mai mult timp, aproximativ 22% din timpul petrecut online.
Cand apar informatiile in social media si in presa online?
In Romania, exista un numar de aproximativ 8 milioane de utilizatori ai internetului, reprezentand aproximativ 42% din populatia tarii iar utilizatorii activi, respectiv cei care si produc sau raspandesc continut, fie prin intermediul blogurilor si a conturilor de Twitter sau Facebook, fie prin intermediul presei online, sunt cel mai activi in zilele de miercuri si joi, diferenta procentuala a numarului de postari fiind mica.
In cazul tuturor acestor medii, atat numarul de postari, cat si numarul celor care posteaza, scade semnificativ in weekend, fata de zilele lucratoare.
In ceea ce priveste ora din zi la care acestia posteaza, presa online publica cele mai multe articole dimineata/noaptea, intre orele 00:00 si 07:00, iar cele mai putine intre 22:00 si 00:00, pastrand astfel traditia editiilor print.
Pe bloguri, Twitter si Facebook se publica cel mai mult in intervalele 11:00 – 17:00 si 17:00 – 22:00, urmate de intervalul de seara tarzie, 22:00 – 00:00. Astfel, activitatea pe aceste medii este mult mai uniforma pe parcursul zilei.
Mai multe detalii gasiti in articolul Interactiunea dintre social media si presa online si in infograficul de mai jos.