Topul celor mai viralizate stiri in social media in perioada 1-7 aprilie 2013
Zelist Monitor Add commentsPolitic/Social
Cel mai viralizat articol in social media din Romania in decursul perioadei 1-7 aprilie 2013 este redactat de Realitatea.net si a inregistrat 1 088 de share-uri pe Facebook, 1 398 de comentarii, 1 964 de like-uri, 7 Twitter trackback-uri. Stirea a avut un scor total de 107 853.
Pe locul doi se situeaza un articol ce apartine Gandul.info Acesta a fost distribuit de 806 ori pe Facebook si a avut 1 082 de comentarii, 4 163 de like-uri si 10 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol este 105 869.
Articolul de pe pozitia a treia este redactat de Realitatea.net si a inregistrat 1 321 de share-uri, 532 de comentarii, 1 910 like-uri, 2 Twitter trakcback-uri si un scor total de 96 631.
Economie
In cadrul acestei categorii cel mai mare impact l-a avut articolul Zf.ro. Acesta a fost distribuit de 110 ori pe Facebook, a avut 28 de comentarii, 247 de like-uri, 11 Twitter trackback-uri si a inregistrat un scor total de 19 901.
Locul doi este ocupat de un articol redactat de publicatia Zf.ro, care a a fost distribuit de 90 ori pe Facebook, a inregistrat 37 de comentarii, 136 de like-uri si 3 Twitter trackback-uri. Stirea a avut un scor total de 15 337.
Articolul ce ocupa pozitia a treia apartine publicatiei Capital.ro. Acesta a inregistrat 57 de share-uri pe Facebook, 56 de comentarii, 98 de like-uri si 1 Twitter trackback. Scorul total al acestui articol a fost 14 794.
Tehnologie/IT
Articolul de pe prima pozitie din cadrul clasamentului este redactat de Yoda.ro si a inregistrat 291 de share-uri, 24 de comentarii si 81 de like-uri. Scorul total al acestui articol este 14 518.
Articolul din cadrul celei de-a doua pozitii apartine publicatiei Go4it.ro. Stirea a generat 22 de share-uri pe Facebook, 3 comentarii, 61 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 7 199.
Pe locul trei se afla un articol redactat de Go4it.ro. Acesta a fost distribuit de 20 ori pe Facebook, a avut 5 comentarii, 30 de like-uri si 1 Twitter trackback. Articolul a inregistrat un scor total de 6 602.
Sport
Cel mai preluat articol in social media in decursul saptamanii precedente este redactat de Sport.ro si a inregistrat 1 955 de share-uri pe Facebook, 1 498 de comentarii, 4 281 de like-uri si a avut un scor total de 162 775.
Articolul care se situeaza pe pozitia a doua apartine publicatiei Gsp.ro si a fost preluat de 1 899 de ori pe Facebook, a inregistrat 621 de comentarii, 2 295 de like-uri si 3 Twitter trackback-uri. Articolul a avut un scor total de 122 230.
Locul trei este ocupat de un articol Sport.ro, a fost distribuit de 221 ori pe Facebook, a avut 34 de comentarii si 754 like-uri. Articolul a inregistrat un scor total de 21 769.
Umor
Stirea de pe primul loc in topul celor mai preluate articole din aceasta categorie apartine publicatiei Catavencii.ro si a fost preluata de 536 de ori pe Facebook, a avut 602 comentarii, 2 256 de like-uri, 9 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 60 482.
Articolul de pe pozitia a doua a fost redactat de Timesnewroman.ro si a inregistrat 705 share-uri pe Facebook, 177 de comentarii, 2 158 de like-uri, 4 Twitter trackback-uri si un scor total de 56 809.
Articolul de pe pozitia a treia a fost redactat de Timesnewroman.ro si a generat 493 de share-uri pe Facebook, 245 de comentarii, 1 811 like-uri, 6 Twitter trackback-uri si un scor total de 45 513.
Tabloid/monden
Prima stire din top 3 cele mai viralizate articole din categoria monden apartine publicatiei Libertatea.ro si a generat 2 492 de share-uri pe Facebook, 1 027 de comentarii, 4 868 de like-uri, 9 Twitter trackback-uri si un scor total de 178 595.
Articolul ce ocupa pozitia a doua este redactat de Libertatea.ro si a fost distribuit de 211 ori pe Facebook, a avut 603 comentarii, 485 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 32 607.
Locul trei este ocupat de un articol Cancan.ro, care a inregistrat 274 de share-uri pe Facebook, 412 comentarii si 716 like-uri. Stirea a avut un scor total de 31 833.
Bloguri
Cel mai viralizat articol de pe blog este reprezentat de postul redactat pe blogul Surorilemarx.wordpress.com. Acesta a inregistrat 634 de preluari pe Facebook, 1 197 de comentarii, 2 244 de like-uri, 25 de Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 87 727.
Pe locul doi se situeaza un post redactat pe blogul Devicer.ro. Articolul a generat 60 de share-uri pe Facebook, 264 de comentarii, 2 955 de like-uri, 4 Twitter trackbak-uri si a avut un scor total de 41 384.
Cea de-a treia pozitie din top este reprezentata de articolul scris de Mircea Badea pe blogul sau. Postul a inregistrat un numar de 39 share-uri pe Facebook, 167 de comentarii, 1 116 like-uri, 9 Twitter trackback-uri si un scor total de 38 891.
Metodologie
Topurile sunt realizate in functie de scorul total oferit fiecarui articol, iar in cadrul determinarii acestora au fost luate in considerare numarul de share-uri, comentarii, like-uri, numarul de Twitter trackback-uri, blog trackback-uri, precum si numarul de Twitter followeri ai emitentilor.
Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa si utilizata solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste peste 65 000 de bloguri, comentarii de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter, 1 200 de surse de presa online si comentariile a celor mai importante 28 de surse de presa online, peste 1 100 de grupuri de LinkedIn, cele mai importante 58 de forumuri romanesti si peste 50 de agregatoare. La acestea se adauga peste 20 000 de pagini si grupuri publice de Facebook si mentionarile expresiilor monitorizate din discutiile publice ale celor peste 5 000 000 de utilizatori romani de Facebook, peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).
Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.