1. Noi dezvoltari la Zelist Monitor
Acum 10 minute colegii au urcat o serie de update-uri pentru platforma de monitorizare. In 3 cuvinte
A. Facilitatea de subconturi: agentiile/clientii mari pot sa creeze subconturi pentru organizarea taskurilor in interiorul echipei si pentru oferirea datelor spre clienti (doar pe anumite seturi de expresii/analize)
B. Tooluri pentru valorificarea/adnotarea continutului:
– posiblitatea de a adauga insemnari la un post/twitt/articol
– posibilitatea de a marca manual tonul unui material (pozitiv, negativ, neutru)
– posibilitatea de a schimba relevanta unei insemnari sau de a o elimina pe criterii de relevanta f scazuta (ex: twitt de genul “vand telefon marca X codat in reteaua Y” pentru monitorizarea lui X sau Y)
C. Exporter rapoarte imbunatatit: se poate exporta tot contintul aferent unei expresii intr-un fisier Excel (inclusiv insemnarile, sentimentul etc) putand astfel ca informatia obtinuta sa poata fi prelucrata si in afara sistemului, cu aplicatiile office clasice
Iar saptamana viitoare, speram sa mai venim cu ceva interesant (o metoda de vizualizare mai intuitiva a activitatii in social media).
2. Twitter in .ro: comparatie aprilie 2009 – aprilie 2010
In esenta: a crescut de circa 14 ori (sau 1400%) in 12 luni, atat ca numar de conturi active, cat si ca numar de twitturi.
Datele pe luni:
Luna | Conturi active | Twitturi |
aprilie 2009 | 1053 | 80,951 |
mai 2009 | 1038 | 76382 |
iunie 2009 | 1111 | 87625 |
iulie 2009 | 2826 | 123039 |
_august 2009 | 5823 | 289870 |
septembrie 2009 | 4752 | 322708 |
octombrie 2009 | 7284 | 357119 |
noiembrie 2009 | 8338 | 472418 |
decembrie 2009 | 8857 | 513862 |
ianuarie 2010 | 9638 | 569094 |
februarie 2010 | 10603 | 629384 |
martie 2010 | 10466 | 702025 |
aprilie 2010 | 14608 | 1147731 |
3. Twitter vs. Facebook: care e cel mai citat din .ro tara?
Imaginea prezinta aparitiile in blogosfera, folosind Zelist Monitor. Facebook creste mai repede, punctul de echilibru fiind in ianuarie 2010. Intr-un fel e firesc tinand cont ca este un serviciu mult mai mainstream.
A se observa mega-boostul Facebook de la finalul lui februarie/inceput martie: este dat de excelenta campanie Vodafone/Facebook/CRBL care a generat spoofuri virale.
4. Indicele Zelist Social Media
Ne-am gandit sa facem si un indice la Zelist bazat pe activitatea din social media: productia de continut. Speram sa-i dam drumul saptamana viitoare. Vom incepe cu 2 componente majore ce vor avea proprii subindici (bloguri si twitter). Cam pe acelasi gen structura pe 2 nivele ca Dow Jones, ca sa putem adauga si pondera alte componente de social media, cand apar si putem sa dezvoltam in directia aceasta.
Ca un preview: am calculat Indicele Zelist Bloguri pornind avand ca perioada de referinta prima saptamana din mai 2009: scor 100. Indicele pe penultima saptamana din aprilie 2010 este 150, ceea ce inseamna ca blogosfera a crescut cu 50% in ultimul an.
Nu e foarte mult comparat cu twitterul, insa e o crestere substantiala care tinde sa infirme impresia ca blogosfera este intr-un puternic recul.
Dar despre aceasta saptamana viitoare, cand vom veni cu mult mai multe cifre.
Weekend frumos 🙂