May 04
Ne bucuram sa iti prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile (23 – 29 aprilie 2020).
In deschidere, iti prezentam dosarul despre unul dintre cele mai importante subiecte in domeniu, anume etica in PR. Continutul este preluat cu acordul PR Romania.
- Prof. Dr. Dumitru Bortun: In lipsa unui sistem de valori etice in PR, putem vorbi de o ocupatie, dar nu de o profesie
- “Tocmai componenta de etica s-a pierdut pe drum”. In dialog cu Simona Dan si Raluca Mihalachioiu, The Public Advisors
- Simona-Claudia Dobre: Etica este mers pe sarma, mai ales in criza. Ai de ales mereu intre a fi un om onest sau un mincinos
- Oana Marinescu: Etica in comunicare inseamna sa dai importanta unui criteriu de evaluare care este legat de “cum” faci un lucru
- Conflicte etice in PR. Un dialog cu Conf. Univ. Dr. Raluca Muresan, Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu
- German Experience with PR Codes and their Enforcement. An interview with Prof. Dr. Lars Rademacher, Chairman of the German PR Council
- Crenguta Rosu: Etica ar putea fi considerata unul din elefantii din incaperea PR
- Mihaela Tudor: Omul de PR are o mare responsabilitate si trebuie sa fie primul filtru etic
Lansari, campanii, stiri:
- 2Active PR recomanda articolul “Leadership in the times of Covid19 – an inspiring perspective“
- Anamaria Onisei, Communication Consultant: Ziua Mondiala a Dansului, sarbatorita la Bucuresti: Noa Wertheim, coregrafa celebrei companii de dans Vertigo din Israel, este invitata la Anotimpurile dialogului despre teatru cu Octavian Saiu, intr-o editie extraordinara transmisa gratuit online (Teatrelli)
- Andreea Retea PR:
- Georgiana Spataru, facilitator de Exercitii de Fericire, a vorbit intr-o interventie La Maruta despre cum sunt afectate relatiile de cuplu in aceasta perioada de criza sanitara, cu multe saptamani de izolare la domiciliu, multe griji legate de sanatate si viitorul financiar
- Trei medici specialisti in obstetrica-ginecologie care continua sa evalueze paciente prin intermediul platformei Medicentrum.ro explica in Wall-Street in ce fel telemedicina le poate ajuta pe femeile insarcinate
- Andrei Mihai, expert in User Experience si Service Design si fondator UXProject, organizeaza o serie de intalniri online cu persoane care s-au implicat in rezolvarea crizei actuale si discutii despre provocari din punct de vedere UX si development. Prima este cu Olivia Vereha, Chief Operations Officer in cadrul Code for Romania. ONG-ul a lucrat in regim de urgenta in ultimele 40 de zile o suita de aplicatii pentru a ajuta la combaterea efectelor pandemiei COVID-19. Participarea este gratuita
- BuzzStore: Acum cand este nevoie de solidaritate, echipa BUZZStore a ales ca in perioada mai-iunie sa ofere, in mod gratuit, serviciile agentiei si acces la baza de abonati BUZZBox pentru promovarea brandurilor romanesti ce au nevoie de sustinere. Astfel, ofera posibilitatea promovarii in editia Vara 2020 BUZZBox, a produselor si serviciilor romanesti, fara costuri de promovare sau de agentie, doar prin plata unei taxe logistice de 1 eur/potential client atins
- Caracteristic PR:
- Ansamblul rezidential Royal Town a inceput constructia a trei noi blocuri in Iasi, investitie de peste 15 milioane euro
- Startup-ul Neobility lanseaza un serviciu de livrari pentru micile afaceri afectate de pandemie
- Dupa mai multe incercari de business ratate, o antreprenoare a ajuns unul dintre cei mai stabili furnizori de legume si fructe pentru marile magazine
- Cheil Centrade: Ne bucuram sa continuam pentru prietenii de la NN povestea romanilor care gasesc alternative ingenioase cu “Alternative care fac bine”
- Facebook & Google Ads pe timp de pandemie. De la Craft Interactive
- Creative Business Management: Cursuri Creative ofera un curs cadou pentru fiecare inscriere la trainingurile de comunicare
- Conan PR: Cine are chef sa faca fapte bune sa ridice mana sus! Se-ntampla @GivingTuesdayNow la mare: fapte bune, concert & live de pe plaja si sarbatorim generozitatea cu o gasca super faina, adica voi, Envision Romania, Overground Music, Expirat, Diud si Radio Guerrilla
- Confident.Communications: Cele mai noi dispozitive din lineup-ul Mi: Mi 10 și Mi 10 Pro sunt disponibile in Romania
- Daescu Bortun Olteanu: 1 Mai este al gamerilor: peste 200.000 de participanti sunt asteptati la Gaming Marathon
- DC Communication: Partenerul nostru, EBRD Advice for Small Businesses in Romania, spune ca “normalitatea de dupa criza nu va fi aceeasi cu normalitatea de dinainte” si da cateva idei pentru ca IMMurile sa-si administreze mai bine reintoarcerea la acest nou #normal (ConnectOpportunities for SMEs)
- DWF:
- EnTourage Communications: Cum consolidezi relatia brand-consumator in mediul digital?
- First PR Agency:
- OPTEX anunta QX Infinity, noua serie de solutii de detectie de exterior
- Axis Communications anunta doua noi difuzoare de retea
- ELKO Romania anunta parteneriatul cu Samsung Electronics Romania pentru solutii smart signage
- Galeriu & Partners: In plina perioada de criza, alaturi de clientul nostru LONCOLOR am pregatit 150 de kit-uri personalizate pentru vopsit acasa pe care le-am trimis fetelor si femeilor din presa si mediul online ca sa le (re)amintim ca indiferent cat de multe se schimba, un lucru trebuie sa ramana la fel: sa avem grija de noi si sa pastram increderea si culoarea in vietile noastre
- Golin:
- Mastercard se alatura campaniei “Doneaza pentru linia intai”, cu o donatie de 500.000 de lei si contributii suplimentare fiecarei donatii individuale
- Romania Pozitiva lanseaza programul gratuit de invatare online “Orientare spre Solutie & Optimism”
- HISTORY dezleaga “Blestemul Fermei Skinwalker”, in serialul documentar cu acelasi nume
- Graffiti PR: Dragos Savin de la Buna Ziua Iasi este autorul reportajului despre tanarul care a patruns calare pe cal in mijlocul orasului. Referitor la acest caz, Dragos mentioneaza: “Sunt placut surprins cand vad persoane implicate in acesta lupta. Sunt oameni simpli, fara posibilitati materiale prea mari, care s-au oferit voluntari, sunt taximetristi care fac curse gratuite pentru personalul medical, sunt oameni alaturi de oameni. S-au facut si se fac lucruri minunate in aceasta perioada grea.” #puterecuvant
- Image PR: Cat de importanta este testarea placutelor de frana?
- McCann PR: Natiunedeactiune.ro, o noua platforma de centralizare a initiativelor lansate in actualul context
- MSLGROUP The Pracice: Asociatia Nod makerspace lanseaza platforma nationala Make for Romania, dedicata oamenilor si companiilor care dezvolta proiecte si obiecte in ajutorul celor expusi in prima linie in criza COVID-19
- Naked PR recomanda articolul “Elevii din linia I: echipele de robotica ajuta spitalele confectionand viziere“
- OMA Vision: Comunicare de criza: asa nu!
- Pandorra Style: Tommy Hilfiger – Sportul acasa
- PiArt Vision:
- Campania “Campionii strang randurile“. Eliza Samara, tripla campioana europeana la tenis de masa, și-a donat prima medalie pentru a contribui la strangerea de fonduri destinate cadrelor medicale de la Spitalul Marie Curie
- Studiu DPD Romania. De Paste, livrarile au fost ca de Black Friday. In topul produselor comandate au fost jucariile
- Juventus Academy Bucuresti pregateste reintoarcerea copiilor pe terenul de fotbal
- Premium Communication recomanda articolului “Ce cred sefii eMag, Flanco si Kaspersky despre nevoile Romaniei. Sapte antreprenori descriu, pentru Libertatea, “noua normalitate”
- PRSteps:
- Milluu si MagiCAMP si-au unit fortele pentru a identifica impreuna medicii si personalul medical ce au nevoie de locuinte temporare pe perioada pandemiei
- Raport 2Checkout: Impactul COVID-19 asupra vanzarilor online. Crestere semnificativa a comenzilor de software, produse si servicii digitale, in Romania si la nivel global
- De Ziua Internationala a Cartii, romanii au cumparat peste 120.000 de titluri in 24 de ore
- RanEvents Comm: Viata bate filmul
- Rogalski Damaschin Public Relations: Alina Damaschin, alaturi de Costin Cocioaba, Marius Manole si Mircea Popa/ Bravo, intr-o discutie live despre ce urmeaza si cum comunicam dupa #stamacasa.
- Seven Media:
- Studiu Restograf despre cum a schimbat pandemia obiceiurile bucurestenilor: 67% au gatit mai mult, iar 20% au comandat mancare online mai putin
- Un nou instagrammer de urmarit; atentie, produsele Capricii si Delicii creeaza dependenta!
- Restograf ne propune un articol interesant despre leadership mindset si nivelurile de invatare pe drumul catre success
- The Public Advisors a prezentat pe pagina Facebook concertul caritabil Quarantine Fest: U N I S O N ‘ G
- Total PR: Suntem alaturi de Auchan s LEROY MERLIN la predarea Unitatii de Suport Medical Bucurestii Noi catre autoritati
- Travel Communication:
- Viata de corporatist #izolatladomiciliu: Cum vor arata vacantele noastre dupa izolare?
- “Liniile Aeriene, Pierderi De 300 De Miliarde De Dolari”/ Interviu Exclusiv Cu Razvan Pascu, Expert In Turism
- Care sunt masurile pe care trebuie sa le respecte toti pasagerii care zboara cu KLM pentru limita raspandirea coronavirusului la bordul aeronavelor
- Coronavirus: Peste 270.000 de pasageri au fost repatriati de grupul Air France in ultima luna
- Tudor Communiation:
- Compania Castrol a donat echipamente in valoare de 35.000 de euro catre 22 de spitale romanesti
- In timpul epidemiei de coronavirus, nici celelalte afectiuni grave nu iau pauza. Mihaela Geoana, presedintele Fundatiei Renasterea, a explicat la emisiunea Brands That Value ce se poate face pentru salvarea vietilor pacientilor oncologici si a altor bolnavi cronici
- Perioada de izolare alaturi de copii poate fi pretextul perfect pentru a-i ajuta sa isi dezvolte inteligenta emotionala. Florin Alexandru, analist comportamental si fondator Tikaboo, a povestit la emisiunea Numai de bine de ce plictiseala ii ajuta pe cei mici sa devina mai creativi.
- Cum se pregatesc companiile pentru reluarea activitatii si cum trebuie adaptata strategia de marketing la noile conditii au fost temele de discutie la emisiunea 2Value TV, unde Mihaela Tudor a avut-o ca invitata pe Mihaela Muresan, Marketing Strategist & Brand Architect
- United: Aegon Romania a decis sa acopere in 2020, in mod exceptional, riscurile asociate noului coronavirus
- Zacke PR:
- Libris.ro a donat 26.700 lei catre Salvati Copiii, pentru Fondul de Urgenta pentru Spitale
- Vanzarile romanului “Dragostea In Vremea Holerei” de Gabriel Garcia Marquez au crescut de 700 ori in ultima luna
- Arthur Radulescu, CEO & Fondator MerchantPro, a vorbit in cadrul conferintei online Tech vs Corona, organizata de catre wall-street.ro, despre trendurile observate la nivelul platformei de e-commerce pe care o conduce
- Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, despre criza pe care o traverseaza lumea la ora actuala, care sunt perspectivele si cum se vor schimba lucrurile dupa epidemie
- Complice.ro, furnizor de cadouri experientiale si recompense pentru angajati a dezvoltat solutii de #engagement pentru echipele care lucreaza la distanta
- Cum se vede revenirea din parspectiva unui business de nisa, inchis prin ordonanta de urgenta? Aflam de la Carmen Dumitru, Fondator Acvatic Bebe Club, club de educatie acvatica pentru bebelusi
- Cat Music: Cat Music Latin face primul pas si semneaza primul artist independent din Venezuela
- Citizen Next si Social Innovation Solutions lanseaza varianta beta a platformei Harta Serviciilor Sociale – Nevoi materiale protectie COVID-19
- Infinit Agency continua seria FridayLive@Five cu May 1st Edition, vinerea aceasta la ora 17:00
- Jazz Communication: O campanie facuta remote de ING Home’Bank si Jazz: despre oameni adevarati si solutii relevante de banking
- MOCAPP Barters, solutie adaptata la criza pentru colaborarea dintre branduri si influenceri
- Orange sustine initiativa Auchan si Leroy Merlin
- Saatchi & Saatchi + The Geeks semneaza conceptul “Cel mai mare festival din sufrageria ta” pentru SolidarLocal
- Social Innovation Solutions: Ce fac agentiile de PR in pandemie?
- Antreprenorul Razvan Cazanescu lanseaza TBF Show, primul podcast cu solutii pentru afaceri
- Upswing: Managementul crizei: decizii de business inspirate de real-time data, pentru provocarile pandemiei
- Wave Division : WeContent lanseaza ContentDays, seria de conferinte online dedicate content-ului
- pastel: 14 ani si o luna cat 140 de ani
- Peste 8000 de persoane au fost hranite cu alimente donate de Kaufland Romania
Statistici, topuri, trenduri:
- Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 20 – 26 aprilie 2020?
- Samsung, Google si Apple sunt cele mai inovatoare branduri pentru romani in 2020
- Care au fost cele mai urmarite conturi din online in luna martie? Aflam din topul Social Media Stars Index, realizat de Starcom Romania
Interviuri, opinii:
- Alma Andreescu: Suntem blocati din punctul de vedere al filmarilor. Facem animatii, GIF-uri informative sau haioase
- Ludmila Andronic: Aceasta “stare de urgenta” in gandire si actiune ne-ar permite sa mentinem spiritul antreprenorial intr-o tensiune pozitiva permanenta
- Petre Barbu: Ce se va intampla in Romania dupa iesirea din pandemie? Politicienii vor navali cu multumiri la televiziuni, iar fraierii din privat, la munca. Adica, nimic
- Cosmin Bighei: Situatia nu e deloc amuzanta, dar am lua-o complet razna daca s-ar interzice glumele printr-o ordonanta militara
- Alina Botica: Este foarte important pentru mine ca omul din fata aparatului sa aiba incredere in mine
- Julien Britnic despre creativitate si ce ne mai mentine fresh in perioada asta
- Viorel Chesaru: Clientii ne cer solutii care sa acopere lipsa filmarilor exterioare, de aici si cererea mai mare pentru animatii
- Alin Dumitru si Liviu Dinu: Sunt tendinte timide in acest moment de a tranzita catre CG si animatie
- Vlad Eftenie: Vocile apropiatilor imi spuneau ca oricine poate sa faca poze. Doar ca eu nu simteam ca fac poze ca oricine
- Adrian Enache: Trebuie sa constientizam ca nu mai este ”o criza”. Este o noua realitate, cu adevarat diferita
- Miluta Flueras: Cel mai mult am invatat experimentand, fotografiind frenetic si facand greseli
- Alexandru Ion: Eu vad antreprenoriatul ca pe un stil de viata, nu un statut social
- Irinel Ionescu: Companiile vor intelege ca “play safe” este “play dead” in unele industrii
- Oana Pascu: Am primit un restart fortat, trebuie sa avem intelepciunea sa profitam de acest lucru
- Adrian Preda: A inceput faimosul razboi de la inceput de secol. Nu e cum ni-l imaginam si cum ne rugam sa nu se intample, dar e aici
- Miruna Potop si Silvana Frinculescu: Sa ingropam din clisee, surprize, beneficii si headline-uri scrise ca hashtag
- Elena Rapiteanu: Este momentul perfect ca brand-urile sa prioritizeze bunastarea consumatorilor in defavoarea castigurilor rapide
- Renato Solca: Creativitatea inseamna sa folosesti limitele pe care le ai in favoarea ta
- Teodora Migdalovici, despre #TalentBet: Antreprenorii si clientii au nevoie de abordari mai putin previzibile
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor