Saptamana in Social Media – 16 – 22 aprilie 2020

social media, Zelist Research Add comments

Ne bucuram sa iti prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile (16 – 22 aprilie 2020).

Lansari, campanii, stiri:

  • Adrenallina Media: Nevoile spitalelor din tara sunt in continuare foarte mari in ceea ce priveste echipamentul medical si cel de protectie. Unele au primit donatii, altele nu au primit nimic.  Acolo unde au primit, ele se termina si e nevoie, din nou, de masti, de combinezoane, de botosei, de manusi, de produse de stricta necesitate…Suntem si noi o mica rotita a acestui mecanism al societatii civile, mobilizat exemplar in aceasta criza, si incercam sa ajutam prin Platforma The Future is Now. Multumim tuturor celor care au venit langa noi sa facem echipa, in primul rand sa facem transparente, in mod public, nevoile reale ale spitalelor in criza COVID 19!
  • Andreea Retea PR:
    • Medicii specialisti care dau servicii de evaluare medicala la distanta pe platforma Medicentrum.ro raspund intrebarilor pacientilor in live-uri pe Facebook, in fiecare seara a acestei saptamani, de la ora 21:00. Pana acum, peste 30.000 de persoane au urmarit sesiunile live care au tratat teme ca intertilitatea, hernia de disc, bolile cardiovasculare si nutritia pacientilor diagnosticati cu cancer
    • Andrei Mihai, specialist n User Experience și Design de Produs, ofera sfaturi practice pentru lucrul remote in revista Biz. Andrei Mihai este fondator UXProject, o companie in care a investit cei 13 ani de experienta in domeniu, timp in care a lucrat cu zeci de companii de top in domenii diverse si a tinut traininguri pentru peste 350 de profesionisti pe care i-a ajutat sa creeze produse inovatoare, viabile si durabile. Pe 4 mai, el va sustine un webinar gratuit (in limba engleza) dedicat comunitatii specialistilor in User Experience Design cu tema “How to Boost Innovation Through UX Design
    • Georgiana Spataru, facilitator Exercitii de fericire, da o mana de ajutor parintilor cu idei care au aparut in newsletterul DOR, Jurnal de Pandemie. Ea a impartit activitatile propuse si resursele necesare dupa varstele copiilor: de la (pre)adolescenti pana la prescolari
  • BuzzStore: Dragi BUZZeri, noi, albinutele BUZZStore, ne-am intors la treaba cu forte proaspete din vacanta de Paste, asa ca lansam pentru voi o noua provocare: Pauza de cafea.  Aratati-ne, intr-un comentariu la aceasta postare, care este cana voastra preferata de cafea si etichetati o persoana cu care ati dori sa va beti cafeaua, iar noi va premiem cu 3 seturi de cadouri numai bune sa va inveseleasca diminetile petrecute acasa. Nu uitati sa dati like paginii partenerului nostru la acest concurs, Nutrivita.ro.
  • Caracteristic PR:
    • MAM Bricolaj doneaza 20 de tone de alimente persoanelor din categorii defavorizate
    • Fresh Veg, producator roman de legume si verdeturi proaspete, estimeaza vanzari de 150.000 de euro de Paste, in crestere cu 25%
    • In procesul de transformare digitala al unei companii sunt cativa pasi esentiali de parcurs, primul dintre acestia fiind digitizarea, unde structurarea datelor joaca un rol important. Cosmin Costea, fondator al COSTEAconsulting.com, compania care se axeaza in principal pe digitalizarea organizatiilor din industriile de comert si retail, a povestit pentru Ziarul Financiar care sunt etapele digitalizarii si cum pot fi acestea implementate
  • Catalyst Solutions: Candidatii se pot angaja remote in cadrul celui mai mare targ de cariera online, Angajatori de TOP Bucuresti
  • Chapter4: Samponul solid Nature Box s-a lansat in Romania
  • Conan PR:
    • Exercitiu de optimism. Intreaga fatada a unui bloc devine ecran de proiectie pentru sport cu personaje imaginare
    • Daruieste-ti ziua de nastere sau de nume pe ziuata.galantom.ro, asa cum facem si noi, aici
  • Confident.Communications: Istoria tricotajelor este mult mai vasta decat am fi tentati sa credem. Cele mai vechi artefacte tricotate dateaza din secolul al XI-lea, si este vorba despre o pereche de sosete din Egipt. Dintr-o perspectiva mai recenta, Elsa Schiaparelli, Sonia Rykiel si Donna Karan sunt doar cateva nume care au marcat istoria tricotajelor din prezent. Never Oblivion este un brand de tricotaje romanesc care isi doreste sa scrie file importante din cartea tricotajelor. Creat pentru femeile care prefera o garderoba practica, femeile care calatoresc mult, au incredere in ele, sunt libere, non-conformiste, vesele si independente. Daca vrei sa afli mai multe despre istoria tricotajelor, ai nevoie de cateva sugestii de purtare a tricotajelor indiferent de sezon, dar si despre tehnici de intretinere si depozitare a tricotajelor, urmareste blogul ”Inspiration” a by Never Oblivion si lasa-te purtata in lumea tricotajelor din fire nobile.
  • DiFine PR: Cand soarta ne da lamai, noi facem limonada la editia digitala a Fuckup Nights Bucuresti Vol. IV
  • First PR Agency:
    • ELKO Romania anunta parteneriatul cu Samsung Electronics Romania pentru solutii smart signage
    • Monitoarele ViewSonic VX85 – Design ergonomic inteligent si functionalitate USB-C, perfect adaptat confortului de acasa
    • Axis Communications anunta doua noi difuzoare de retea
  • Free CommunicationMazda3 a castigat premiul World Car Design of the Year 2020
  • Golin:
    • Unica masina cu nume de femeie: Mercedes-Benz
    • Impetum Group lanseaza Confidex – Despre increderea in economie in vremuri de criza, un proiect de anvergura nationala care va realiza radiografia efectelor crizei Covid 19 asupra mediului de business
    • HISTORY dezleaga “Blestemul Fermei Skinwalker”, in serialul documentar cu acelasi nume
    • Peste 500 de aplicatii primite de Fundatia9 si BRD Groupe Societe Generale in programul Artists Rooms, dedicat artistilor independenti
  • Graffiti PR: E doar o granita invizibila cea pe care trebuie sa o pastrezi in distantarea sociala. Si este temporara. Pentru ca in curand, toate tarile sa-si deschida granitele din nou. #1suntemtoti
  • McCann PR prezinta Celelalte Stiri
  • MSLGROUP The Pracice: FABC lanseaza Ghidul pacientului cu cancer in perioada epidemiei COVID-19
  • Natural Public Relations: Am lansat cu TangoTangent primele lectii de tango online din Romania
  • Ogilvy PR: Punem oamenii pe primul loc. Grupul A&D Pharma – Dr.Max se alatura organizatiei Crucea Rosie Romana in eforturile de sustinere a spitalelor din Romania
  • Oxygen PR:
    • Ne-am alaturat clientului nostru Electrocasnice Arctic in miscarea de solidaritate intitulata “Respect pentru linia 1!”, cu scopul de a arata recunostinta si apreciere pentru acei profesionisti din prima linie in lupta cu Covid-19
    • Respect pentru linia intai – o miscare de solidaritate initiata de compania Arctic
  • PiArt Vision:
  • Pi 2 PR: In vremuri normale povestim despre Corporate Social Responsibility. Sau CSR. Companii care intorc o parte din profit catre comunitatile din care fac parte. Dar parca niciodata nu am simtit umanitatea mai aproape ca in aceasta perioada. In special din partea unor companii italienesti si spaniole care ajuta aici in Romania, desi au mari probleme la ele acasa. Felicitari Donalam pentru investitia de 1330.000 Euro in echipamente medicale la Calarasi! Felicitari Ebury pentru facilitarea relatiei cu furnizorii de echipamente medicale din China
  • Plus CommnicationGhid de supravietuire mentala in plina pandemie de Covid-19
  • Premium Communication mentioneaza #MyPorscheStory
  • RanEvents Comm mentioneaza Pandora si  INTERSPORT Romania,
  • Rogalski Damaschin Public RelationsLista companiilor care fac bine in Romania
  • Seven Media:
    • Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour: “Companiile trebuie sprijinite in plina criza, altfel aceasta perioada se va adanci”
    • Dan Goicea, proprietarul agentiei Cocktail Holidays: “Guvernul trebuie sa modifice OUG 2/2018 privind pachetele de calatorie”
  • Strategic Events and Commnication: Ultima poza a Stefaniei este postarea cu cel mai mare numar de like-uri din istoria Instagram in Romania, respectiv peste 277.000, si un reach de circa 1.000.000 de persoane
  • The House PR Agency primeste multumiri din partea Asocatiei Acsis pentru sprijinirea campaniei umanitare
  • The Public Advisors:
    • Asociatia Zi de BINE, partener in proiectul initiat de  Auchan si Leroy Merlin, strange fonduri pentru ca aceasta unitate pre-spitaliceasca sa poata functiona de saptamana viitoare
    • Rubin 2000 s-a alaturat campaniei #ScutPentruSpitale a Asociatiei ZI de BINE si a trimis catre spitalele din Targoviste, Moreni si Pucioasa, 5.000 de viziere. Primul transport a ajuns deja la Spitalul Judetean de Urgenta Targoviste, sectia de boli infectioase, cu 1.500 de bucati
  • Total PR: Initiativa #VreauOnline ajuta micii retaileri sa vanda online
  • Travel Communication:
    • Razvan Pascu: Industria turismului era in pline investitii, cu pedala de acceleratie la maximum, iar masina s-a oprit direct in zid, brusc
    • Consultant roman in turism, despre cand vom putea sa calatorim din nou si unde: “Acum sunt oferte de zbor spre New York cu 170 de euro, dar ai curajul sa mergi?”
    • KLM opereaza circa 10% din numarul obisnuit de zbori, in aceasta perioada
  • Tudor Communiation:
    • Responsabilitatea si etica sunt valori de la care nu trebuie sa abdicam niciodata, cu atat mai mult in perioade tulburi ca cea pe care o traim. Mihaela Raluca Tudor, CEO Tudor Communication, a explicat care sunt responsabilitatile unui om de PR si cat de importante sunt echilibrul si corectitudinea in aceasta meserie
    • Atena Boca, invitata Danielei Palade Teodorescu la emisiunea Brands That Value a povestit cum a luat nastere un brand romanesc de succes din valorile maternitatii si ce poate face forta civica a mamelor in vremuri de criza
    • Este important ca, pe perioada crizei, companiile sa continue sa comunice strategic si contextualizat, iar efectele benefice ale acestor actiuni nu vor intarzia sa apara si sa se amplifice, odata ce lucrurile vor reveni la normal
    • Majoritatea intreprinderilor mici si microintreprinderilor au pastrat angajatii si salariile, in ciuda faptului ca se confrunta cu probleme financiare grave ca urmare crizei declansate de noul coronavirus, arata datele partiale ale unui studiu derulat de Ingenius Hub, la care au participat, pana in prezent, aproape 1000 de IMM-uri
    • Care este rolul presei pe timp de criza, dar si cat de mare este puterea stirilor pozitive in aceasta perioada au fost temele de discutie la 2Value TV cu Mihaela Tudor, avand-o ca invitata pe Marta Usurelu, Owner &Publisher Revista Biz
  • Wefflermark:
    • Activitate intensa pentru 5 to go in ultima luna, desi cafenelele inca sunt inchise. 9 francize semnate in Bucuresti, Cluj si Calarasi, produse proprii listate pe cel mai mare retailer online local si 25 de locatii in pregatire, gata sa fie deschise dupa 15 mai
    • Vloggerita Aluziva, Alina Greavu, sustine initiativa Domestos de a dona produse de dezinfectie in valoare de peste 120,000 de euro catre Crucea Rosie, produse care sunt distribuite saptamanal, pana pe 15 mai, in toata tara, ajungand astfel la familii nevoiase, centre de plasament, camine pentru batrani si in general la persoane fara sprijin in timpul pandemiei
    • Biroul de arhitectura SSAT+ ne inspira cu un articol despre etapele unui proiect de arhitectura, de la idee pana la construirea starii de bine a beneficiarilor
  • White PR prezinta cateva strategii de distribuire a continutului online
  • WundermanBrandUp cu Ileana Badiu, Co-Managing Director Wunderman Romania
  • Zacke PR: #TranzitieCatreDigital: BeeFast muta peste noapte afacerile offline in online printr-o solutie integrata shop – livrare
  • Cohn&Jansen JWT: George intra in lupta impotriva COVID-19, cu o campanie Cohn & Jansen JWT si BCR
  • ASER: Akademics: o imagine mai clara a mediului de business
  • Coronavirus | ajutor pe timp de criza – raspunsul fintech-ului Beez in vremuri de grea incercare
  • Global Records: Aproape 300.000 de utilizatori TikTok au urmarit cele peste 40 de live-uri din cadrul primului festival online caritabil, InDa House Festival
  • Infinit Agency (Stefanini Infinit) lanseaza pe www.stayathometv.com live show-ul – FridayLive@Five, alaturi de Business Days
  • Line Agency Romania implementeaza campania #FarfuriiLaDatorie initiata de Yellow.Menu si Impetum Group pentru personalul medical din Capitala
  • Little People: #stamacasa si facem bine la prima editie a Quiz-ului Caritabil Online Little People
  • Mediapost Martech obtine certificarea de Partener GOLD HubSpot dupa doar 3 luni de activitate pe piata din Romania
  • Exercitiu de imaginatie: cum am obtine ce avem nevoie, intr-o lume in care nu mai exista bani? NO.MAD Talks lanseaza Kind Market – platforma de schimb de servicii intre freelancerii si antreprenorii locali
  • Wave Division: WeContent lanseaza ContentDays, seria de conferinte online dedicate content-ului
  • Xella Romania se alatura comunitatilor locale din Romania in lupta pentru combaterea COVID-19

Statistici, topuri, trenduri:

Interviuri, opinii:

  • Petre Barbu: Cu masca, fara masca
  • Cornelia Chirnogea: Lumea noastra este in schimbare, iar revenirea va fi un lung exercitiu de intelegere
  • Adrian Cocan, Laptaria cu caimac: Trebuie sa inveti constant, din toate, fara a avea pretentia ca le vei stapani asa cum o face un specialist
  • Marius Davidoni: Ca in toate situatiile de criza, inevitabil se naste un “razboi” pentru supravietuire
  • Cristi Dimitriu si Catalina Steriu: Etica trebuie sa fie o constanta in comunicare, nu numai in perioada asta, dupa care sa uitam iar
  • Georgiana Dragomir: Fiecare brand a gasit o modalitate creativa sa fie solidar
  • Ciprian Dudulea: Asistam la o schimbare de mentalitate de tipul “sa traiasca si capra vecinului”
  • Andrei Gheorghe: Chiar daca nu mai avem tool-urile de acum o luna, folosim multa post-productie, apelam la concepte functionale
  • Svetlana Japalau: Viitorul se intampla azi
  • Dana Nae Popa: Peste noapte ne-am trezit intr-un film SF extrem de prost. O parte dintre clienti ne-au spus ca trebuie sa reconfiguram totul
  • Alina Neagu: In perioada in care esti junior, e foarte important sa ai mentori. Altfel, traiesti intr-o realitate falsa
  • Cum isi petrece izolarea Catalin Olaru, critic de film. Documentare Disney, disaster films & apocalipse cu Van Damme
  • Daniel Secatureanu: Eu am venit gata sa schimb lumea si priveam publicitatea ca pe o cale foarte buna de a influenta mersul unei societati
  • Motto de criza de la Ana Stanel si Delia Margarit: Fa rai din ce ai sau macar ai grija sa nu devina iad
  • Tereza Tranakas: Brandurile incearca sa mentina un echilibru, sa ramana in atentia oamenilor, dar fara sa fie oportuniste sau agresive
  • Mihaela Trandafir: Exista o granita foarte fina intre reclamele bine intentionate si cele care profita de o situatie de criza

Evenimente, conferinte:

  • Universum EventsImobiliarium, cel mai amplu targ imobiliar din Romania, se reinventeaza pe timp de criza

Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.

Numai bine,

Echipa Zelist Monitor

One Response to “Saptamana in Social Media – 16 – 22 aprilie 2020”

  1. Iuli Says:

    Mulțumim pentru toate aceste recomandări!