In ultimul an, interesul pentru produsele locale s-a manifestat prin aparitia a 21.849 de mentionari in social media romaneasca. In aceasta analiza nu vom realiza un top al brandurilor romanesti, ci vom trata subiectul in mod general.
Interesul produselor locale a crescut la sfarsitul lunii martie.
Cel mai mult s-a discutat despre acest subiect la inceputul lunii aprilie
Se observa, in graficul alaturat, ca interesul pentru produsele locale a inceput sa creasca la finalul lunii martie, urmand ca “varful” vizbilitatii maxime sa fie inregistat la inceputului lunii aprilie. Printre subiectele aflate in discutie atunci au fost cliza alimentelor, indemnul Ministrului Agriculturii pentru fermieri, stiri despre persoane publice consumand produse romanesti si indemnuri de a cumpara produse locale.
Presa onlie si Facebook – principalele canale unde s-a disuctat despre produsele locale
Presa online ( 40%) impreuna cu Facebook (38%) au fost principalele canale social media unde au aparut cele mai multe din mentionarile produselor locale. Presa a relatat in special declaratiile oficialilor referitoare la produsele si producatorii romani, situatia economica a acestora si strategii de sprijin pentru producatorii locali. Pe Facebook au aparut foarte multe incurajari de a cumpara produse locale, dar si postari de promovare a diferitelor branduri romanesti.
Tagcloud-ul urmator prezinta principalele cuvinte aflate in acelasi context lingvistic cu “produsele locale”: calitate, criza, consum, cumparati, economia, Ministru Agriculturii, proaspete, proiect, promovare, putem, romanesc, scoala, Sibiu, sustine, traditionale.
Top Influencers care au scris despre “produsele locale” in ultimul an:
Top Influencers Presa online: Ager Press, ZF Corporate, Stiri pe Surse
Top Influencers Instagram: Concept a Troi, Bacania Boiereasca, Ada Teicu
Top Influencers Facebook: La Bacanie, ACC Media Channel, Adrian Oros