PR and The Web 2016: Cele mai performante agentii de PR

Comunicate de presa Add comments

echipa-golin_dsc_0460

Miercuri, 26 Octombrie, in cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante agentii de PR, editia 2016, un studiu BIZ si Unlock Market Research, aflat la a patra editie.

Topul agentiilor de PR din Romania este realizat in baza colectarii si analizei indicatorilor care vizeaza masurarea performantelor de business ale agentiilor de PR si a imaginii pe care acestea o au in randul companiilor care platesc pentru servicii de consultanta in comunicare. La fel ca in editiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifre de afaceri, profitabilitate sau fee-uri si nici doar despre evaluari din partea clientilor, ci despre toate acestea la un loc, corelate in baza unui algoritm dezvoltat in parteneriat cu compania de cercetare Unlock.

Pentru al treilea an consecutiv, Golin Romania ocupa primul loc in top. Pe locul al doilea in clasament se afla McCann PR, in urcare fata de 2015. Cele doua agentii de PR sunt urmate de SmartPoint, MSLGROUP The Practice, GMP Public Relations, Graffiti PR, DC Communication, Grayling Romania, Premium Communication si Rogalski Damaschin Public Relations.

Metodologia studiului

Topul celor mai performante agentii de PR, editia 2016, este rezultatul corelarii a doua clasamente preliminare, fiecare avand cate o pondere egala (50% – 50%):

  •  topul performantei in business – realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare avand cate o pondere alocata: cifra de afaceri din 2015 (33%), suma totala a fee-urilor incasate in 2015 (33%), profitabilitatea agentiei – profitul inregistat in 2015 raportat la numarul de membri ai echipei (17%) – si rata de crestere a cifrei de afaceri in 2015 fata de 2014 (17%).
  •  topul performantei agentiilor din perspectiva clientilor – realizat pe baza raspunsurilor oferite de un esantion reprezentativ la nivel de industrie alcatuit din clienti ai serviciilor de PR (specialisti si manageri cu expertiza in zona de marketing, PR, comunicare, corporate affairs si CSR, dar si general manageri si antreprenori).

Pe baza studiului prezentat in exclusivitate in cadrul conferintei & PR and the WEB & si Galei BIZ PR AWARDS, au fost acordate urmatoarele premii:

Best Practice:

  • Cea mai buna capacitate de analiza 2016:  GMP PR
  • Cea mai buna capacitate de raportare 2016: Graffiti PR
  • Cea mai buna capacitate de implementare 2016: Golin Romania
  • Cea mai creativa agentie 2016: MSLGroup The Practice

Premiul pentru “Performanta in business” – SmartPoint

Categoria: agentii cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro

Premiul pentru “Performanta in business” – Trust Communications

Categoria agentii cu cifra de afaceri mai mica de 1 milion de euro 

Premiul “PR Proffesional of The Year” – Monica Jitariuc, Managing Director, MSLGROUP

The Practice

Premiul “Notorietate in comunicare strategica – Sorana Savu, Senior Partner, Premium

Communication

Premiul “Recunoastere pentru contributia la dezvoltarea industriei de PR din Romania” – DC Communication

Premiul “Recunoastere pentru contributia la dezvoltarea industriei de PR din Romania” – Image PR

Premiul “Recunoastere pentru contributia la dezvoltarea industriei de PR din Romania” – Premium PR

Gazda editiei PR and the WEB 2016, ce a avut loc la Hotel Intercontinental, a fost Marius Florea Vizante.

Clasamentul integral – Top 30 de Agentii, precum si Indexul Agentiilor de PR pot fi citite in revista Biz nr. 301, online, pe http://www.revistabiz.ro/top-pr- romania-2016/, dar si in ghidul Top PR Romania 2016, a carei prima editie a fost lansata in cadrul galei.

top-10

Comments are closed.