Va prezentam mai jos un scurt overview al situatiei conturilor active, cat s-a publicat si care a fost interactivitatea pe canalele online din Romania in luna mai 2018.
Overview-ul pentru luna aprilie 2018 poate fi gasit aici
Va prezentam mai jos un scurt overview al situatiei conturilor active, cat s-a publicat si care a fost interactivitatea pe canalele online din Romania in luna mai 2018.
Overview-ul pentru luna aprilie 2018 poate fi gasit aici
Marele Premiu al Galei Societății Civile a fost acordat și anul acesta unui proiect din sfera sănătății. Astfel, în cadrul evenimentului găzduit aseară la Ateneul Român, proiectul „Noi facem un spital” al Asociației Dăruiește Viață a fost desemnat marele câștigător. Același proiect a obținut și Locul I la secțiunea „Sănătate”.
Asociația Dăruiește Viață i-a provocat pe români să îndrăznească să creadă în forța proprie și în cea a comunității, arătându-le că dacă aleg să se implice în reformarea sistemului, pot obține rezultate notabile, și anume să construiască Primul Spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România. “Noi facem un spital” este un proiect îndrăzneț, care a reușit să dărâme mitul că în România nu se poate.
Peste 100.000 de persoane și 1.400 de companii au contribuit, în urma campaniei de informare, conștientizare și sensibilizare dusă de asociație, la construirea de la zero a primului spital din țara noastră finanțat exclusiv din donații și sponsorizări.
„Ediția de anul acesta a Galei Societății Civile a purtat amprenta Reginei Maria, ale cărei valori sunt un adevărat reper pentru toți cei ce vor să crească binele și să ducă o viață în folosul celorlalți. Am ales să scoatem în evidență valorile insuflate de această mare figura istorică a României, sărbătorind și promovând, la rândul nostru, Reginele Neștiute ale Societății Civile. Caracteristicile princiare ale unei astfel de personalități se află în profunzimea oricărei persoane care face bine, iar rolul nostru este să creăm contextul în care aceste calități pot fi aplaudate și astfel promovate drept un exemplu de urmat. Iar o mare parte dintre aceste inițiative sunt recunoscute pe scena Galei Societății Civile în fiecare an”, a declarat Florentina Loloiu, Director Programe Fundația Gala Societății Civile.
În cadrul ediției 2018 a Galei Societății Civile au fost înscrise în competiție 189 de proiecte, programe și campanii de comunicare pe teme sociale.
Cele mai multe proiecte au fost înscrise în 2018 la secțiunea Proiecte pentru Tineret, respectiv 30, această secțiune fiind urmată îndeaproape de Educație, Învățământ, Cercetare, cu 27 de proiecte și de Proiecte și campanii de Voluntariat, cu 26 de proiecte înscrise.
Totodată, competiția a debutat anul acesta cu două noi secțiuni: Inițiative cetățenești și Campanii de comunicare pe teme sociale și două premii speciale: cel dedicat Organizației New Entry în sector și Premiul Special pentru Inovație.
Lista completă a câștigătorilor Galei Societății Civile 2018:
MARELE PREMIU – GALA SOCIETĂȚII CIVILE 2018
NOI FACEM UN SPITAL – Asociația Dăruiește Viață
Educație, Învățământ, Cercetare
Locul I – Getting civically fit – Educație civică – Funky Citizens
Locul II – LEXY – platformă în limba română pentru copiii dislexici – Ionescu Bogdan
Locul III – Îndreptar Digital – Asociația Techsoup
Artă și Cultură
Locul I – Mișcare și Culoare – Asociația Secția de Coregrafie
Locul II – Viața mea prin ochii tăi: O incursiune fotografică în lumea tinerilor instituționalizați din România – Asociația The Social Incubator
Locul II – Experience Bucharest – Grupul de Inițiativă Experience Bucharest
Locul III – Orice copil poate călători – Anda Maxim, Tudor Maxim, Georgiana Graure
Apărarea drepturilor individuale/colective
Locul I – Ocolirea parcului Herăstrău în siguranță pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști – Asociația HaicuBicla
Locul II – Sensabilitate – caravana pentru conștientizarea surdocecității – Fundația Sense Internațional România
Locul III – Campania națională “Aripi Frânte” – Asociația Necuvinte
Comportament civic și Participare publică
Locul I – Școli Conectate la Comunitate – Fundația Noi Orizonturi
Locul II – Canal Busters – Asociația HaicuBicla
Locul III – Fondul ONG în România – Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile
Sănătate
Locul I – NOI FACEM UN SPITAL – Asociația Dăruiește Viață
Locul II – #cudrag pentru viitor – Asociația Cetatea Voluntarilor Arad
Locul III – Fiecare Copil Contează – Siguranță prin educație pentru nutriție și sănătate – S.E.N.S. – Salvați Copiii România
Incluziune socială
Locul I – Răspiua! – spațiu de joacă pentru toți copiii – Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială
Locul II – Playhood – Teatru pentru schimbare socială – Fundația Policy Center for Roma and Minorities
Locul III – Telefonul Vârstnicului – Fundația Principesa Margareta a României
Servicii de Asistență socială
Locul I – Generații – Centrul Comunității – Fundația Principesa Margareta a României
Locul II – Sprijin moral, practic și material pentru vârstnici – Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor
Locul III – Casa de tip familial cu numărul 100 “Speranța” – Hope and Homes for Children Romania
Protecția mediului
Locul I – Bio & Co – Cultivăm solidaritatea! – Ateliere Fără Frontiere
Locul II – Plăți pentru biodiversitate bazate pe rezultate – Fundatia ADEPT Transilvania
Locul III – Plantăm fapte bune în România – Asociația EcoAssist
Dezvoltare economică și socială
Locul I – Luptăm împotriva sărăciei prin dezvoltare economică – Fundația World Vision Romania
Locul II – Predau Viitor – Asociația Techsoup
Locul III – Permis pentru viitor, ediția 2016 – 2017 – Fundația Pentru Comunitate
Proiecte și campanii de Voluntariat
Locul I – Zâna Merciluță – cabinet stomatologic mobil care acordă gratuit profilaxie și tratament copiilor cazuri umanitare – Merci Charity Boutique
Locul II – Green Service Learning – Fundația Noi Orizonturi
Locul III – BIG BUILD 2017: 36 de case în 5 zile – Habitat for Humanity România
Proiecte pentru Tineret
Locul I – KIDIBOT – StartEvo
Locul II – Playhood – Teatru pentru schimbare socială – Fundația Policy Center for Roma and Minorities
Locul III – Prima CARAVANĂ stradală din România de prevenire HIV adresată tinerilor din rural – Asociația Semper Musica
Programe
Locul I – Tech for Social Good – Code for Romania – Code4Romania
Locul II – MagiCAMP, tabăra copiilor diagnosticați cu cancer – Asociația MagiCAMP
Locul III – Foyer – Șansa tinerilor ce părăsesc instituțiile de stat – Fundația FARA
Locul III – Educlick -10 ani de solidaritate digitală – Ateliere Fără Frontiere
Inițiative Cetățenești
Locul I – Fondul pentru Democrație – Geeks for Democracy (G4D)
Locul II – Mediaș Alert – Mediaș Alert
Locul III – LEXY – platformă în limba română pentru copiii dislexici – Ionescu Bogdan
Campanii de comunicare pe teme sociale
Locul I – MagicHOME, Scaunul Solidarității – Asociația MagiCAMP & agenția JAZZ Communication
Locul II – Campanie de comunicare pentru proiectul de modernizare a Secției de terapie intensivă nou-născuți de la Spitalul Județean Constanța – Fundația Vodafone România & Asociația Dăruiește Aripi & Asociația Inima Copiilor & agenția Next Advertising
Locul III – #PeBune? – Fundația Motivation România & Andrei Tache & Irina Popa & Dana Ceaușu & Claudiu Jojatu & Ana Sipciu (Grup de lucru 8 ore peste program pentru o cauză bună)
Premiul Special Organizația NEW ENTRY
Programul “înCerc” de Prevenție a Diabetului Zaharat de Tip 2 și a Bolilor Civilizației – Asociația Medicover
Premiul Special pentru INOVAȚIE
MagicBOX, ajutoare lunare pentru copiii diagnosticați cu cancer – Asociația MagiCAMP
Pentru mai multe detalii despre Gala Societății Civile 2018, vizitați: www.galasocietatiicivile.ro
Ediția a 9-a a festivalului Serile Filmului Românesc a atras peste 8.000 de spectatori la cele peste 30 de evenimente dedicate în exclusivitate filmului românesc. În cele cinci zile de festival, Iașul a găzduit peste 60 de invitați din cinematografia românească.
Festivalul SFR a fost deschis cu o Gală dedicată lui Victor Rebengiuc, în Piața Unirii, unde au participat peste 800 de spectatori. În cadrul Galei au fost omagiați, de asemenea, Luminița Gheorghiu și Stere Gulea, cei cu care actorul Victor Rebengiuc a lucrat pentru filmul Moromeții, proiectat în cadrul galei, pe marele ecran din centrul orașului.
Filmele din cadrul Secțiunii Premiere s-au văzut în Amfiteatrul Palas și au fost proiecții sold out, la care au participat, în total, peste 1.600 de spectatori.
Cel mai mare eveniment dedicat în exclusivitate cinematografiei românești a avut în acest an ca spații-partenere: Ateneul din Iași, Amfiteatrul Palas, Casa de Cultură a Studenților, Tiki Village, Hala FIX.
Ca locație-noutate în acest an a fost spațiul amenajat de la Tiki Village, unde au participat peste 2.000 de spectatori la cele 3 proiecții.
În cadrul zilei dedicate debutanților, Hala FIX s-a deschis pentru public ca un perfect Cinema FIX, unde s-a văzut premiera filmului GOLANI, de Matei Parascan, precum și scurtmetrajele din competiția S’curte la SFR.
Printre evenimentele speciale care au înregistrat cele mai mari cereri s-au numărat concertele celor de la Fără Zahăr și Sukar Nation, precum și proiecția documentarului România neîmblânzită, difuzat sold out la Amfiteatrul Palas.
Irina-Margareta Nistor, CineAmbasaDor SFR, întrebată de Simion Buia
„Cred că a fost o idee grozavă: să fii student la ziaristică și să te apuci să împingi în față filmul românesc, în condițiile în care după ce am mers prin școli ieri la Iași, am constatat că lumea nu prea frecventează cinematografele și că asta ar fi, de fapt, o posibilitate de a-i recuceri, sub o formă sau alta, adică de a-i determina să vină să vadă, mai ales când au de ales dintre atâtea producții și dintre foarte mulți invitați. Problema e că în majoritatea cazurilor, de exemplu cei foarte tineri, nu-i știu pe acești invitați, n-au auzit de actori foarte mari. Și atunci cred că tocmai asta e formidabil: să umpli golul acesta. Și atunci cred că și ei prin asta au trecut inițial, când erau studenți, nici ei nu-i știau, i-au cunoscut pe parcurs și, evident, s-au atașat de toate personajele pentru că, evident, actorul pentru asta există, ca să te cucerească. Și atunci cei care deja au gustat din povestea asta au continuat și au ajuns la ediția a 9-a.”
Simona Bondoc, despre SFR: „Aceste zile au fost ceva extraordinar. După ceea ce am trăit la Serile Filmului Românesc, pot spune că nu credeam că se mai poate trăi așa frumos în România”.
Selecția amplă din toate secțiunile ediției a 9-a a fost realizată de Irina-Margareta Nistor.
Festivalul a fost acompaniat și ajutat de peste 60 de voluntari cu vârste cuprinse între 15 și 30 de ani. Unii dintre voluntari sunt deja la a treia ediție, iar câțiva fac parte deja din Asociația ARTIS, care este organizator al festivalului. Asociația Studenților Jurnaliști este co-organizator și inițiator din 2010 al proiectului, iar în acest an a coordonat voluntarii și activitatea acestora.
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks.
Topul pe luna iunie 2018 acopera 24 de categorii de branduri prezentare in graficele detaliate mai jos.
Apa – 2018/06
Asigurari – 2018/06
Banci – 2018/06
Benzina & Petrochimie – 2018/06
Bere – 2018/06
Bookstores – 2018/06
Bricolaj/Mobila – 2018/06
Cafea – 2018/06
Carne&Mezeluri – 2018/06
Dulciuri – 2018/06
Electro Retail – 2018/06
Fashion – Multibrand stores – 2018/06
Hipermarket & Supermarket – 2018/06
Home Care – 2018/06
Ingrijire Corporala & Cosmetice – 2018/06
IT&C – 2018/06
Lactate & Branzeturi – 2018/06
Magazine Online – 2018/06
Masini – 2018/06
Racoritoare – 2018/06
Sanatate – 2018/06
Servicii Online – 2018/06
Snacks – 2018/06
Telecommunication – 2018/06
Turism – 2018/06
Vin – 2018/06
Whisky & Vodka – 2018/06
Ne bucuram sa iti prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile (31 mai – 06 iunie 2018).
Lansari, campanii, stiri:
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
Evenimente, conferinte:
Patru concerte care ne poartă în ultimii 100 de ani de muzică vor avea loc în cadrul festivalului Jazz in the Park, pe scena România 100, în Parcul Central din Cluj. Fiecare dintre aceste concerte se centrează pe o anumită perioadă a istoriei muzicii și abordează stiluri și genuri diferite: muzică clasică, doină, jazzul perioadei comuniste și jazz contemporan.
Pianistul Bogdan Vaida îl va omagia în 28 iunie pe George Enescu în cadrul concertului Enescu: Manifest pentru România în care piesele compozitorului român vor fi puse în contextul universal al muzicii clasice alături de Liszt, Brahms și Schubert. Va fi practic o trecere prin istoria de 100 de ani a muzicii universale.
Concertul NOD – New Old Doina aduce în 29 iunie în prim-plan străvechea doină românească. Temeiul fundamental al acestui proiect muzical sunt cele două calități pregnante, de-a dreptul vitale ale Doinei, și anume ritmul liber și caracterul ei puternic improvizatoric adus de Maria Casandra Hausi, ambasadoarea doinei româneşti și Sorin Romanescu, unul dintre cei mai importanți chitariști de jazz de la ora actuală.
Nicolas Simion – Sorin Romanescu Duo îi aduc un omagiu marelui jazzman Johnny Răducanu în cadrul concertului Tribute to Johnny, în 30 iunie, iar piesele lui Johnny Răducanu vor fi reinterpretate de cei doi mari muzicieni.
Al patrulea concert din seria de la miezul nopții, Sentimente românești, e despre jazz contemporan cu una dintre cele mai active și iubite trupe de jazz din România. JazzyBIT încheie festivalul Jazz in the Park cu un concert concept dedicat Centenarului Marii Uniri de la 1918. Bazat în mod special pe compozițiile mai melodioase și lirice din repertoriul lor, JazzyBIT propune o selecție de piese ce reflectă sentimentele specifice acelor vremuri. Piese precum “Poate De Ce”, “Equilibrium” sau “Dream River” transmit bucurie, speranță, unitate și se contopesc cu spiritul liber al jazz-ului.
Scena România 100 este prezentată de Alexandrion și va fi amplasată în fața clădirii Casino din Parcul Central. Scena va fi activă la miezul nopții în cele patru zile în care festivalului se va desfășura în parc: 28 iunie-1 iulie.
Accesul la concertele din parc e liber, pe bază de bilet neobligatoriu pe care-l pot cumpăra cei care doresc să susțină Fondul Jazz in the Park și proiectele artistice și creative selectate.
Festivalul Jazz in the Park (21 iunie-1 iulie) va începe peste exact două săptămâni. Deschiderea oficială va avea loc la Opera Maghiară din Cluj cu concertul Juan de Marcos Afro Cuban All Stars, iar timp de 11 zile vor avea loc concerte și activități în mai multe locuri din oraș. Concursul Internațional Jazz in the Park va avea loc pe malul Someșului, șase dintre cele mai spectaculoase concerte au loc la Muzeul de Artă, activități vor avea loc și în stradă, iar în ultimele patru zile festivalul se va desfășura pe cele patru scene din Parcul Central.
Pentru concertul de deschidere și pentru cele de la Muzeul de Artă sunt puse în vânzare bilete și abonamente, iar la concertele din parc și de pe mal participarea e liberă, cu bilet neobligatoriu pe care îl pot cumpăra cei care vor să susțină Fondul Jazz in the Park.
Jazz in the Park Festival este un proiect organizat de Fapte, cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național, Ministerul Culturii și Identității Naționale și Consiliul Județean Cluj, susținut de Primăria Cluj-Napoca și promovat de Staropramen, BCR, Mega Image, Alexandrion, Medlife, iQuest, Bosch, Yamaha, Tastemakers, Glo, Daisler Print House, Almdudler, AV Store, Tohani.
Detalii găsiți pe www.jazzinthepark.ro.
Zelist Monitor va prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media, pentru perioada 28 mai – 03 iunie 2018.
Blog
Economic
Femei
Politic / Social
IT&C
Leisure & Timp Liber
Sport
Tabloid / monden
Umor
1. | 11.000 de euro pe luna – cu atat il platiti ca sa va distruga tara. Hai, munciti, ca e nevoie de bani! – kmkz.ro 21783 Facebook interactions 7 Twitter trackbacks 880 Twitter followers |
2. | Domeniul lui Tariceanu de la Snagov. Tot ce vedeti acolo e din cinste, nimic nu e furat! – kmkz.ro 12184 Facebook interactions 8 Twitter trackbacks 11850 Twitter followers |
3. | Liviule, la multi ani de 1 Iunie pentru aia mica! – kmkz.ro 10274 Facebook interactions 6 Twitter trackbacks 1673 Twitter followers |
4. | 80% dintre romanii din mediul rural au Curtea Constitutionala in fundu’ curtii!– kmkz.ro 9628 Facebook interactions 10 Twitter trackbacks 9984 Twitter followers |
5. | Tariceanu isi neglijeaza viata de familie: nu si-a mai schimbat nevasta de 4 ani! – kmkz.ro 9380 Facebook interactions 6 Twitter trackbacks 967 Twitter followers |
6. | Viorica a facut scandal la benzinarie: “Aveau benzina expirata din 95 si 98!” – kmkz.ro 9226 Facebook interactions 3 Twitter trackbacks 153 Twitter followers |
7. | Stiti cum ii zice Irinuca lui Liviu cand raman doar ei doi? Nea Dragulin! – kmkz.ro 8738 Facebook interactions 5 Twitter trackbacks 853 Twitter followers |
8. | Sedinta Guvernului s-a blocat dupa ce Viorica a intrebat “Stie cineva numarul de la 112?” – kmkz.ro 8635 Facebook interactions 9 Twitter trackbacks 1873 Twitter followers |
9. | Doamne, transforma-i in lilieci si da-le diaree! – kmkz.ro 8274 Facebook interactions 3 Twitter trackbacks 329 Twitter followers |
10. | PSD va organiza un miting sub sloganul “Liviu si analfabeta/ Cucereste si planeta!” – kmkz.ro 7637 Facebook interactions 6 Twitter trackbacks 716 Twitter followers |
Samsung, Coca-Cola și Lidl ocupă primele trei poziții în ediția Top Social Brands 2018. Ele sunt urmate în Top 10 de Avon, Vodafone, KFC, Banca Transilvania, Telekom, McDonalds și Orange.
Samsung și Coca-Cola, brandurile aflate pe primele locuri ale clasamentului, sunt cele care au reușit să comunice coerent și eficient pe toate canalele care contează în rândul audiențelor lor.
Rezultatele studiului au fost anunțate ieri în cadrul conferinței Top Social Brands. Topul, aflat la a zecea ediție, reunește 75 de branduri care integrează cele mai de impact strategii și cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului. Cea mai spectaculoasă creștere din top 10 a avut-o în acest an KFC, care a urcat 14 locuri față de ediția precedentă.
“Peisajul digital se schimbă rapid și ce funcționează azi poate să nu mai funcționeze mâine. Din acest motiv, brandurile care vor să facă performanță în online trebuie să fie la curent cu toate instrumentele, dar mai mult decât atât trebuie să înțeleagă că puterea strategiei de digital marketing stă în adaptabilitate. Top Social Brands ne arată care sunt brandurile care au înțeles acest lucru în 2017”, spune Marta Ușurelu, Managing Partner Biz Agency.
Clasamentul celor 75 de branduri poate fi accesat aici: www.revistabiz.ro/top-social-brands-2018-download . Studiul poate fi citit integral și în Revista Biz.
Metodologia studiului
Top Social Brands 2018 este realizat de Biz Market View, divizia de market research a Biz Agency și reprezintă rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 25 aprilie 2017 – 25 aprilie 2018.
În analizarea brandurilor au fost luate în calcul toate tipurile de activități care pot fi desfășurate pentru promovarea în social media: blog de companie / blog de brand; campanii pe bloguri (bannere, postări, teste, blogger ambasadors, endorsement pe bloguri, proiecte speciale cu bloggeri); campanii cu videobloggeri; pagina de Facebook; aplicații Facebook; grupuri de Facebook; cont de Twitter; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Instagram; activități de brand (promovare, interacțiune, customer care) în noi rețele sociale (Snapchat, WhatsApp, Telegram); campanii de promovare sau endorsement pe paginile de Facebook ale unor celebrități; campanii de advertising (paid media) în rețele de socializare de nișă și aplicații mobile (Shazam, Instagram, Twitter, Foursquare, Flipboard); proiecte speciale video (conținut dedicat pentru YouTube sau Facebook sau transmisiuni live pe website-uri, parte din campanii de promovare); site cu user generated content; inițiator / sponsor la evenimente dedicate blogosferei sau promovării prin social media; customer care / customer relationship în social media (pe Facebook, forumuri, căutări pro-active pe forumuri); activități de recrutare prin social media; monitorizare activă a social media (menționarea instrumentelor folosite); alte conturi de social media (Pinterest, Snapchat, Tumblr etc.) sau alte activități în afara celor menționate mai sus.
Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la acest studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2018. Nu au fost incluse în analiză branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.
Top Social Brands 2018 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList bazat pe apariții și viewership* (40%) și topul realizat de revista Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România (60%).
● 1000+ participanți
● 40+ speakeri locali și internaționali
● 53% dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună
● 46% dintre români încă nu au încredere în magazinele online
Ediția de 13 ani a GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrală și de Est, a avut loc la București între 29-30-31 mai și a reunit peste 1000 de participanți unici în cele 3 zile de conferință. Brian McBride, Peep Laja și Karl Gilis au fost doar câțiva dintre specialiștii recunoscuți la nivel global care au urcat pe scena evenimentului. În premieră, GPeC & iSense Solutions au prezentat Studiul de Piață E-commerce cuprinzând cele mai noi cifre despre comportamentul consumatorilor online din România, cât cheltuiesc și ce tipuri de produse cumpără cel mai mult.
Mai mult de 40 de speakeri internaționali și români au participat anul acesta la GPeC SUMMIT – cel mai important eveniment de E-Commerce și Marketing Online desfășurat la București, în zilele de 29-30-31 mai 2018.
“Mulțumim tuturor celor peste 1.000 de participanți care ne-au fost alături în cele 3 zile de GPeC SUMMIT și ne bucurăm că am contribuit încă o dată la dezvoltarea afacerilor online prin content de calitate, așa cum facem de 13 ani”, spune Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.
Ca în fiecare an, GPeC și iSense Solution au dezvăluit, în premieră, cele mai noi cifre despre piață, comportamentul consumatorilor online, cât cheltuiesc pe diferite verticale, ce tipuri de produse cumpără cel mai mult, ce își doresc de la magazinele online și care le sunt temerile când vine vorba de e-commerce.
Veștile bune: 53% dintre români fac cumpărături online cel puțin odată pe lună, în creștere față de 44% anul trecut (2017), iar 55% aleg plata online, cu cardul (față de 50% în anul 2017). Produsele de top pe care românii preferă să le achiziționeze online rămân electrocasnicele & electronicele (92%).
Printre categoriile de produse cu cea mai mare creștere față de 2017 se numără îmbrăcămintea (86% în 2018 față de 80% 2017), serviciile de turism și hoteliere (77% față de 70%), bilete la spectacole & teatru (65% față de 58%) și auto & moto (57% față de 50%).
În continuare, neîncrederea în magazinele online și teama de a fi fraudat rămân printre motivele principale pentru care românii nu cumpără online, chiar dacă cifrele sunt în scădere față de anul trecut (46% în 2018 față de 51% în 2017).
În ceea ce privește regulamentul GDPR, cei mai mulți dintre cei chestionați au răspuns că vor avea același comportament ca și până acum.
Brian McBride, Chairman ASOS, este unul dintre numele grele care au urcat pe scena conferinței. Acesta a vorbit despre evoluția ASOS în fața competitorilor, lecții despre poziționarea corectă în industria de fashion și cum să transformi clienții în adevărați ambasadori ai brandului. Brian a discutat cu audiența și despre leadership și a punctat importanța echipei și a culturii organizaționale în dezvoltarea unui business global, de succes.
Pe scena GPeC SUMMIT a urcat și Peep Laja, Founder & Principal CXL. Pentru prima dată în România, Peep a împărtășit celor din audiență sfaturi practice despre optimizarea conversiilor și creșterea veniturilor din vânzările online.
Pentru a treia oară la GPeC SUMMIT, Karl Gillis – Cofondator AG CONSULT și supranumit și Comediantul Conversiilor – a făcut deliciul publicului cu o prezentare de 45 de minute despre principiile adesea neglijate care pot aduce magazinelor online mai multe vânzări, mai multe venituri și mai mult engagement.
Cea de-a treia zi a conferinței s-a încheiat cu mult conținut premium, aplicat, dedicat magazinelor online și specialiștilor în marketing digital.
Sold out cu mult înainte de eveniment, Karl Gillis și Jeff Sauer (fondatorul Jeffalytics) au susținut câte un masterclass de 6 ore în care au discutat în profunzime despre optimizarea conversiilor, respectiv Google Analytics.
Alte patru workshop-uri, cu accent pe GDPR, User Experience și Marketing online s-au desfășurat, în paralel, în ultima zi a evenimentului.
În plus, magazinele online au avut ocazia să discute față în față cu principalii furnizori de servicii e-commerce în cadrul GPeC E-Commerce Expo. 22 de expozanți și-au prezentat activitatea și au intrat în contact cu peste 500 de reprezentanți ai magazinelor online pentru a discuta oportunități de colaborare.
A 8-a ediție anuală a Școlii de Vară de E-Commerce GPeC, singura serie de cursuri intensive de Comerț Electronic și Marketing Online din România, va avea loc în perioada 22 – 27 august 2018. În cele 5 zile pe care le vor petrece alături de specialiști din domeniu, participanții vor avea parte de 12 cursuri x 90 minute fiecare, adică 18 ore de conținut intensiv de comerț electronic și marketing online – totul axat pe “tips & tricks” și exemple concrete de la cei mai buni specialiști practicieni din România.
Înainte de desemnarea Câștigătorilor Anului în Comerțul Electronic Românesc din cadrul celei de a 13-a ediții anuale a Galei Premiilor eCommerce, va avea loc și ediția de toamnă a GPeC SUMMIT Noiembrie 2018.
Ne bucuram sa iti prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile (24 – 30 mai 2018).
Lansari, campanii, stiri:
Statistici, topuri, trenduri:
Interviuri, opinii:
Evenimente, conferinte: