Saptamana aceasta am realizat o analiza a vizibilitatii marcilor de cafea si cafenele in social media din Romania. Aceasta face parte dintr-o serie de mini-rapoarte in care vor fi analizate brandurile reprezentative din anumite domenii, atat din perspectiva mentionarilor in articolele redactate in presa online, cat si din perspectiva mentionarilor realizate in cadrul platformelor de socializare din Romania.
Rapoartele sunt realizate in colaborare cu Digital IQads si in cadrul acestora vor fi prezentate informatii cantitative despre numarul de aparitii in mediul online al brandurilor analizate, numarul de vizualizari estimate generate de acestea, defalcarea mentionarilor pe canale de comunicare, precum si raportarea la concurenta.
In cadrul analizei realizate, au fost evidentiate urmatoare concluzii:
- Doncafe este cea mai mentionata marca de cafea in social media din Romania, avand un share of voice de 30.37%. Locul doi este ocupat de Nescafe, iar Jacobs se afla pe locul trei in cadrul clasamentului realizat;
- Starbucks ramane lider si in clasamentul celor mai vizibile cafenele in mediul online, cu un share of voice de 48.78%. Pozitia a doua este ocupata de Hard Rock Cafe, fiind urmata de Cafepedia;
- Marcile din gama medium (Doncafe, Nescafe, Tchibo si Amigo) sunt cel mai des mentionate pe Facebook, in timp ce marcile de cafea premium (Lavazza, Illy, Julius Meinl) au cele mai multe aparitii pe Twitter si in presa online;
- Persoanele de gen masculin vorbesc mai mult decat persoanele de gen feminin despre cafea si cafenele in social media din Romania;
- Marcile de cafea din gama medium (Doncafe, Nescafe, Jacobs, Nespresso, Amigo) sunt preferate de persoanele cu varste cuprinse intre 30 si 34 de ani, in timp ce tinerii cu varste cuprinse intre 19 si 24 de ani mentioneaza mai mult marcile de cafea din gama premium (Lavazza, Illy, Julius Meinl);
- Cele mai multe discutii legate de marcile de cafea si cafenele sunt purtate de bucuresteni;
Raportul poate fi citit integral aici.