Intentia de angajare / schimbare a jobului – cum s-a reflectat in social media, in ultimul an
social media, Zelist Research Add commentsAm dorit sa vedem cum se “vede” in social media intentia de angajare sau de schimbare a jobului existent, respectand regulile de confidentialitate ale marilor platforme social media. Iata ce am aflat:
In ultimul an, in social media din Romania, intentia de angajare/ schimbare a jobului actual s-a concretizat prin aparitia unui numar relativ scazut de mentionari: 3.269 de aparitii in total.
Despre intentia de angajare s-a discutat cel mai mult atunci cand au fost publicate sondaje de opinie pe aceasta tema
In ceea ce priveste evolutia mentionarlor in ultimul an, se observa 3 “varfuri de vizibilitate” inregistrate in perioadele: 25 noiembrie – 01 decembrie 2019, 20 – 26 ianuarie 2020 si 11 -17 mai 2020. Acestea s-au “produs” in mare parte datorita publicarii sondajelor de opinie de catre ejobs si bestjobs, avand ca tema principala intentia de angajare.
Bestjob si ejobs – principalele branduri asociate cu intentia de angajare
Iata care au fost principalele cuvinte care au aparut alaturi de expresia complexa care defineste intentia de angajare: echipa, financiar, inginerie, medical, motiv, oameni, platforma, profesionala, recrutare, strainatate, tineri.
Bestjobs si ejobs sunt singurele branduri care se regasesc in acest tagcloud.
Presa si Facebook – pincipalele canale care au favorizat intentia de angajare
38% dintre mentionari au fost publicate in presa online, 31% pe Facebook, 6% pe forumuri si 3% pe bloguri.
Pe paginile Facebook s-au publicat in mare parte anunturi de angajare si articole cu specific HR.
In canalele social media mult mai personale cum ar fi blogurile, Twitter, cele mai intalnite tipuri de continut au fost:
- articole cu sfaturi despre angajare /recrutare
- oboseala la locul de munca
- fericirea la locul de munca
- diverse tipuri de candidati
- noi platforme de recrutare
- salarii
- cereri de angajare
- cereri de angajare pentru persoane din categorii defavorizate