In acest an, Webstock – cel mai mare eveniment dedicat mediului online din Romania, a ajuns la cea de-a zece editie. Evenimentul a avut loc vineri, 29 septembrie, la JW Marriott Hotel, in Bucuresti.
Webstock 2017 a fost organizat in doua sesiuni si in 6 paneluri de discutii, acestea desfasurandu-se in paralel.
Sesiunile, denumite Social Media Talk si Finding Inspiration, au reunit speakeri precum Alex Galmeanu, Lucian Mandruta, Matei Dima, Marius Manole (moderator: Cristina Bazavan), respectiv Ionut Budisteanu, Alin Preda, Mihai Toader Pasti, Claudiu Butacu si Dr Catalin Cristoveanu – dar care nu a mai putut ajunge deoarece in acel moment opera un copil (moderator: Cristian China-Birta).
Cele 6 micro-conferinte au fost organizate pe 3 sectiuni, astfel: Track A – Debate Section (Influencer Marketing Session si Blogging Session), Track B – How to Section (Instagram Session si Best Practices Session) si Track C – Trends Section (New Digital Ideas Session si Case Studies Session).
Cea mai importanta informatie care ne-a ramas in gand in urma evenimentului? Discutia despre influenta/influenceri dezbatuta in conferinta Influencer Marketing Session, de catre Ionut Polexe, Dragos Stanca, Andreea Lupu, Andrei Selaru, Alina Cinciulescu si Monica Jitariuc. Potrivit acesteia, influenta este asociata unei emotii si, fie ea pozitiva sau negativa, vine din autenticitate (care pare sa fi cuvantul cheie in tot acest proces ce implica brandul – influencerii – publicul).
Pentru pasionatii de Instagram si fotografie, in How to Section, Mihai Baloianu a dezvaluit care sunt cei 7 pasi pentru un cont de Instagram mai bun: tematica – alegerea potrivita a tematicii, a subiectelor si a cromaticii, calitatea – lumina naturala este cea mai buna, iar subiectul prezentat trebuie sa fie in focus, creativitate – conceptul de creativitate este alimentat si educat din inspiratie si practica, #hashtags – hashtagurile trebuie sa fie relevante cu subiectul fotografiei, aplicatii pentru editare- cele 3 recomandate sunt VSCO, Retouch, LD, interactiunea – prin likes, comentarii, PODs, pasiune.
Informatia care ne-a atras atentia din cel de-al treilea panel, in New Digital Ideas Session, este aceea conform careia brandurile trebuie sa faca parte din cultura publicului cu care vor sa interactioneze deoarece consumatorii nu mai vor neaparat sa cumpere produse, ci mai degraba cauta sa aiba experiente.
In acest an, castigatorii Webstock 2017 sunt:
PUBLISHING
Locul 1: Călătorește pe #DrumulCetăților cu Bitdefender
Locul 2: CokeStream
Locul 2: Tellarz
Locul 3: Istoria cu Virgil
Locul 3: Auzite in RATB
UTILITY
Locul 1: SeeColors
Locul 2: Aqua Scanner
Locul 2: Dacobots
Locul 3: KIDIBOT
Locul 3: Aplicatia Samsung George Enescu
BEST USE OF PHOTOGRAPHY
Locul 1: The Face of Romania
Locul 2: Atlasul Romaniei frumoase de la fereastra noastra
Locul 2: Foodsie by Mega Image
Locul 3: Food of Bucharest
Locul 3: Povești InstaFANtastice
INFLUENCER CAMPAIGNS
Locul 1: Berea Bucegi & Gaben – Tuna-ți-aș Grătarul
Locul 2: Huawei Academy for Smartphone Photography/ #AcademiaHuawei
Locul 2: Next Big Vlogger
Locul 3: Caravana Coca-Cola in vizita la Biz SMS Camp
Locul 3: Let’s #getsmarted!
SPECIAL PROJECTS
Locul 1: The Ghost Radars
Locul 2: Canon Creative Park – Happiness is colored
Locul 2: Rostul Postului – Hope & Homes for Children Romania (HHC)
Locul 3: Transilvania Train
Locul 3: Apeluri Fericite, Provident
SOCIAL MEDIA PROJECTS
Locul 1: Zizin – Ziua nesfarsita a lui Giraf
Locul 2: #UnboxYourCity Instawalk
Locul 2: Alba Iulia – campanie de marketing digital
Locul 3: “In contul meu” cu Sector7
Locul 3: Aventura Ionesciana Cu Autorulota
MOBILE APPLICATIONS
Locul 1: 4G MegaHunt
Locul 2: Lipton Vibes
Locul 2: Călătorește pe #DrumulCetăților cu Bitdefender
Locul 3: McDonald’s Mobile App iOS
Locul 3: ialoc
CORPORATE BLOGS
Locul 1: momondo Inspirație
Locul 2: F64 Blog
Locul 3: Schimba Lumea prin Frumusete
INNOVATION
Locul 1: Bracelet – Bratara oficiala pentru cea mai tare vara
Locul 2: ProductLead
Locul 2: URSUS Escape Room Live
Locul 3: SPRITE TRUTH CANS
Locul 3: Fanta – Instamix Boardgame
BEST BRAND ON INSTAGRAM
Locul 1: URSUS
Locul 2: Pepsi Romania
Locul 3: Aqua Carpatica
Locul 3: Discovery Romania
BEST USE OF VIDEO
Locul 1: Next Big Vlogger
Locul 2: Timp din timpul tau, Avon
Locul 2: „Tradiţii în viitor” – IKEA la Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti”
Locul 3: Provident – Antimanifest
Locul 3: Feed The Poem
ABSOLUT Online Personality of the Year
Ilie Bivol (Ilie’s Vlogs)
*Photo credit Sabina Ghiormescu