Bursa – Cum s-a discutat in social media despre bursa in ultimul an?
social media, Zelist Research Add commentsInteresul fata de Bursa a crescut cu 6% fata de anul precedent
Spre deosebire de anul precedent, in ultimul an interesul pentru bursa a inregistrat o crestere de 6%. In perioada mai 2019 – mai 2020 s-au scris 142.557 de mentionari despre bursa, iar in perioada mai 2020 – mai 2021 s-au publicat 151.257 mentionari.
Evolutia mentionarilor din ultimul an
Momentele de maxima vizibilitate au fost cele cand s-au inregistrat cresteri sau pierderi substantiale pe Bursa
De-a lungul ultimului an, conversatiile despre bursa au fost relativ constante si omogene si nu au existat diferente intre aparitiile din prima jumatate a anului si din cea de-a doua jumatate a anului (F = 0.30701, df = 5, p-value = 0.216). Din graficul alaturat se observa ca momentul in care s-a discutat cel mai putin despre bursa a fost in vacanta de iarna (28 decembrie – 03 ianuarie).
Perioadele de maxima vizibilitate, cand subiectul bursa a fost de mare interes au fost intre 21 – 27 septembrie 2020 si 25 – 31 ianuarie 2021.
Vedem in continuare ce evenimente s-au petrecut in aceste perioade, care au condus la cresterea interesului pentru bursa.
In perioada 21 – 27 septembrie 2020:
- Bursa de la Bucureşti, pierderi de 7,4 miliarde de lei din capitalizare în această săptămână
- Cum va merge bursa. O discuţie cu Ovidiu Dumitrescu, director general adjunct Tradeville
- Iminenta criza a graului va umple buzunarele importatorilor
- Bani care stau: 15 miliarde de euro ”băltesc” în conturile din România ale celor mai bogați 30.000 de români
- Suma uriașă pe care trebuie să o încaseze Transelectrica! Aproape 50 de milioane de lei pentru serviciul de transport al electricității
- Radu Hanga, preşedinte Bursa de Valori Bucureşti (BVB): Cele mai mari şanse pentru includerea în FTSE Emerging Markets le au în perioada următoare Petrom şi BRD
- Fraţii Pavăl transferă integral controlul Dedeman Bacău, cea mai mare afacere antreprenorială românească, pe societatea tip holding înfiinţată de cei doi în 2018. În ultimele zile, la Bursa de la Bucureşti fraţii Pavăl au efectuat aceeaşi operaţiune, de transfer al acţiunilor societăţilor din portofoliu de la Dedeman SRL la Pavăl Holding, în cazuri precum Electrica, Conpet Ploieşti
- Deschiderea de Astăzi. Ioan Gheorghiu, Amundi Asset Management: Credem că pieţele emergente vor fi mai puţin afectate chiar dacă au probleme pe partea sanitară. Au un potenţial mai mare de creştere, între 5,6% şi 6,5%
- Piața mondială a zahărului depinde de măsurile de izolare
- Petrolul, o piață cu mari încercări – Gazele naturale, o călătorie cu peripeții – O analiză de Claudiu Cazacu (XTB România)
In perioada 25 – 31 ianuarie 2021:
- Bursa românească închide săptămâna cu o sesiune pozitivă. Nu a prins prăbușirea din a 2-a parte a orarului de tranzacționare de la New York
- Warren Buffett renunţă la afacerile cu ziare
- Bursele europene au închis în scădere
- Finanțe personale. Bursa de la București: randament de 211% cu tot cu dividende din 2012 încoace
- Ce oportunități oferă cele mai populare piețe în 2020?
Cat s-a scris in medie pe luna despre Bursa?
Despre bursa s-au scris in fiecare luna in medie cate 6000 de mentionari in presa, 3000 mentionari in agregatoare, 2500 mentionari pe Facebook, 408 mentionari pe bloguri, 320 mentionari pe forumuri, 150 de mentionari pe Twitter si 75 de mentionari pe Instagram.
Dinamica aparitilor in canalele social media arata ca, in general, atunci cand vizibilitatea bursei a crescut intr-un canal, a crescut si in celalate canale.
Totusi, din date se observa ca, atunci cand s-a scris mult despre bursa in presa, s-a scris mult si in agregatoare si pe Twitter. O puternica legatura exista si intre vizibilitatea pe bloguri si pe Facebook: atunci cand s-a discutat mult despre bursa pe bloguri, s-a discutat mult si pe Facebook.
Instagram si Forumurile reprezinta canale social media, care nu au fost cuprinse in nici unul dintre clusterele mai sus amintite.
Relatia dintre aparitiile din presa si de pe Twitter este una foarte puternica (rho =0.89) si ne spune faptul ca atunci cand presa a scris despre bursa, acest lucru s-a observat imediat si pe Twitter. Desigur, nu la fel de mult din punctul de vedere al cantitatii (datele arata ca, in medie, la 34 de aparitii din presa, s-a inregistrat o aparitie pe Twitter), dar totusi, efectul a fost unul real.