Branduri de Bere: Care au fost postarile cu cea mai mare interactiune pe Facebook?

social media, Zelist Research Add comments

Continuam analiza continutului publicat pe paginile Facebook ale principalele branduri de bere. Reamintim ca, in realizarea acestui studiu am folosit drept instrument de culegere a datelor, FB Monitor, platforma care ofera companiilor posibilitatea de a determina eficienta demersurilor de comunicare pe Facebook.

In analiza au fost incluse urmatoarele 11 branduri de bere, branduri care au fost active pe Facebook in ultimul an:  Albacher, Beck’s, Bergenbier, Carlsberg, Ciucas, Guinness, Skol, Staropramen, Timisoreana, Tuborg si Ursus. Cu ajutorul FB Monitor am selectat un esantion aleatoriu, cuprinzand 312 posturi din paginile Facebook ale brandurilor precizate anterior. Esantionul a fost structurat in functie de gradul de interactivitate a paginilor Facebook.

Pana acum am vazut care au fost principalele valori (tematici) despre care au scris brandurile de bere pe Facebook si cum s-au pozitionat in functie de acestea.

In cele ce urmeaza vedem care au fost valorile (tematicile) care au inregistrat cele mai ridicate niveluri de interactiune din partea fanilor. Practic, vrem sa observam care au fost valorile care au facut fanii de bere sa apese butonul “Like” si “Share”. 🙂

In fruntea acestui clasament se afla Petrecerile; fara echivoc si la distanta considerabila fata de celelate valori. Postarile despre petreceri au inregistrat nivelul cel mai ridicat de interactiune din partea fanilor, adica in medie cate 1.500 de likes si 87 shares pe postare. Asadar, fanii de bere au reactionat cel mai bine la postarile despre petreceri.

Reactii din partea fanilor au avut si postarile despre Pasiuni (1200 Like si 24 shares per postare), Viitor (1057 likes si 32 de shares per postare) si Natura (1056 likes si 43 shares per postare).

In ceea ce priveste diversele tipuri de continut pe care l-au folosit brandurile de bere in comunicarea pe Facebook, din date se poate vedea faptul ca postarile contextuale, scrise cu ocazia diferitelor Sarbatori (Craciun, Paste, Sfantul Ioan, Ziua Indragostititlor, 8 Martie etc) au inregistrat cele mai multe reactii pozitive din partea fanilor (in medie, 1506 likes si 88 shares per postare). De asemenea, postarile despre Promotii (1588 likes si 66 shares per postare) si Quizz-urile pe Facebook au determinat fanii sa dea “Like” si “Share”.

Analizand imaginile care au fost insotit postarile brandurilor de bere din Facebook, am observat ca acestea se pot grupa in 4 categorii:

  • imagini care prezinta doar Produsul (adica sticla de bere)
  • imagini in care berea este prezentata alaturi de un barbat / grup de barbati
  • imagini in care berea este prezentata alaturi de cominatia barbat – femeie / grup de barbati si femei
  • imagini in care berea este prezentata alaturi de  o femeie / grup de femei

Postarile care au fost insotite de imagini reprezentand doar produsul (sticla de bere) au inregistrat numarul cel mai mare de “Shares” si un numar mare de “Likes” (692 likes si 27 shares in medie pe postare). Postarile insotite de imagini reprezentand interactiunea dintre barbati si femei au avut cel mai mic numar de “Likes” si un numar mare de “Shares” (565 likes si 26 shares). Postarile cu imagini reprezentand femei au avut cel mai mic numar de “Shares” si un numar relativ mare de “Likes” (12 shares si un 689 lilkes – cel mai probabil inregistrate in contextul 8 Martie). Postarile cu imagini reprezentand barbati au avut cel mai mare numar de “Likes” (793 likes si 21 shares).

Sumarizand, spunem ca postarile avand subiect principal petrecerile, viitorul si natura au fost foarte apreciate de fanii din Facebook.  De asemnea, postarile scrise cu ocazia anumitor Sarbatori, postarile despre Promotii si Quizz-urile au “prins” foarte bine la publicul iubitor de bere. Acesta a ales sa dea  cele mai multe”Likes” la posturile insotite de imagini prezentand berea si barbatii.

Comments are closed.