Zelist Monitor: de la aparitii la impresii, de la impresii la unicii duplicati si apoi la unici neduplicati
Uncategorized Add commentsIn linii mari povestea e simpla: ideal pentru un brand ar trebui sa masuram cat mai mult impactul asupra mintii consumatorului. Din pacate consumatorii nu prea vor sa umble cu casti cu electrozi pe cap.
Si atunci o luam prin diferite aproximari. Care chiar daca nu sunt extrem de precise, ofera suficiente date despre pentru a face inferente.
Provocarea in social media este si mai mare tinand cont de numarul de surse (Zelist Monitor monitorizeaza peste 125.000 surse la momentul actual), de varietatea lor (bloguri mici si mari, site-uri de presa, forumuri, grupuri si pagini de Facebook, Twitter) si mai ales de faptul ca multe nu isi fac publice datele de audienta.
Cu toate acestea noi am luat decizia la inceputul anului sa riscam. Sa trecem dincolo de numarul de aparitii si de surse, la impresii (practic afisari). Ne-am creat o serie de algoritmi destepti care infereaza pe baza unor date publice numarul probabil de impresii. Hint: ne ajuta si preluarile din sursele secundare pentru a face aceste clasificari (RT-uri, like-uri/share-uri pe Facebook, trackbackuri). Si pe baza unor calibrari continue putem spune ca ajungem la o marja de eroare de cel mult +/- 15%. Tot pe baza acestor algoritmi putem sa oferim si aproximari cu privire la numarul de vizitatori unici.
Pana acum o luna am oferam date despre vizitatorii unici duplicati intre surse, adica suma vizitatorilor unici de pe fiecare sursa. De la sfarsitul lui august, in Campaign Monitor am implementat o serie de algoritmi (analizand duplicarile intre followerii de pe twitter si corelatiile intre unicii pe zi/saptamana/luna la cele peste 3000 de bloguri care au date publice – multumim trafic.ro si T5.ro) care deduplica acesti utilizatori unici (cu alte cuvinte, care masoara ochi si minti reale :)).
Suntem convinsi ca aceasta noua functionalitate va fi utila pentru evaluarea componentei cantitative a campaniilor de social media in .ro.