Partidele politice in Social Media

social media, Zelist Research Add comments

Zelist a realizat o analiza a vizibilitatii in Social Media cuprinzand presa locala si nationala privind partidele care vor participa la alegerile parlamentare de duminica, 11 decembrie.

In aceasta analiza am introdus vizibilitatea rezultata din numarul mentionarilor din ultimele 30 de zile, comparativ apoi cu cele din ultimele 90 de zile, cat si indicele de sentiment din aceleasi intervale. Acesta reprezinta raportul dintre mentionarile pozitive si negative in legatura cu partidele in jurul carora s-a realizat analiza.

In ultima luna, partidul care a avut cea mai mare vizibilitate a fost PSD, cu 148471 de mentionari, cu 35% mai mult decat PNL (95109), cu 74% mai mult decat USR, care ocupa locul trei cu 38313 de mentionari, urmat de ALDE (36590), PMP (27665) ,UDMR (13313), si PRU (11867). Intre primul si ultimul clasat, PSD si PRU, exista o diferenta procentuala de 92% privind vizibilitatea in Social Media romaneasca.


In ceea ce priveste indicele de sentiment, trebuie sa precizam inca de la inceput ca in cazul tuturor partidelor participante acesta este negativ. Formatiunea politica ce inregistreaza cel mai puternic indice de sentiment negativ este Partidul Romania Unita, cu -0,32, urmat de PSD si UDMR care au un indice negativ de -0.26. ALDE este cel care inregistreaza cel mai apropiat indice de un sentiment neutru in randul mentionarilor utilizatorilor, avand un minus de doar 0.04. O diferenta mica este intre Partidul National Liberal si Uniunea Salvati Romania care au -0.15 respectiv -0.13. PMP-ul este si el aproape de ALDE, in randul celor care au mai putine mentionari negative, cu un minus de 0.08.

Pentru o imagine de ansamblu, aparitiile din presa si Social Media ale acelorasi partide au fost monitorizate si in ultimele 90 de zile. Partidul Social Democrat (379478 ) ramane cel care are cele mai multe aparitii in presa, urmat tot de PNL (288016 ), cu o diferenta de 24%, mai mica decat cea din ultima luna. Totusi o schimbare este faptul ca in perioada extinsa, ALDE a inregistrat mai multe mentionari decat USR cu 4%, dar in ultima luna partidul Uniunea Salvati Romania a inversat locurile in clasament devenind mai vizibil. Partidul Miscarea Populara si UDMR raman in aceeasi formula, cu PMP avand o vizibilitate mai mare prin numarul de aparitii. Insa daca in cele 90 de zile diferenta era de 28% pentru PMP, in ultima luna aceasta ea este de 51%, semn ca a generat mai multe reactii in presa si in randul utilizatorilor de Social Media. Cat priveste ultimul partid din clasament, PRU, are o vizibilitate aproape constanta daca este sa comparam cele 32787 de mentionari din perioada extinsa cu cele 11867 mentionari din ultima luna.


Asemenea topului vizibilitatii, care a fost diferit intre cele doua intervale alese, nici indicele de sentiment nu se pastreaza in aceeasi formula. El in aproape toate cazurile, exceptand cazul partidului Uniunea Salvati Romania, are o valoare negativa mai mare decat in ultima luna. Daca PSD inregistra un indice de -0.26 mentionari negative, in cele 90 de zile are un indice de -0.34. PNL aproape ca dubleaza cifra inregistrata, avand -0.26. Cea mai mare diferenta este in cazul ALDE, unde in intervalul extins sentimentul negativ era la 0.22, fata de -0.04 de acum. In cazul PMP si PRU procentul creste foarte putin, in cazul PMP de la -0.08 la -0.13, iar PRU de la -0.32 la -0.38. Spuneam ca exceptia o face USR, care in ultima luna a avut mai multe mentionari negative decat in ultimele trei luni: de la -0.08 indice de sentiment negativ, a crescut la -0.13.

Mai jos va punem la dispozitie cifrele care au rezultat in Topul aparitiilor:

Partid

Vizibilitate 90 zile

PSD

379478 mentionari

PNL

288016 mentionari

ALDE

93753 mentionari

USR

89803 mentionari

PMP

48543 mentionari

UDMR

34789 mentionari

PRU

32787 mentionari

Partid

Vizibilitate 30 zile

PSD

148471 mentionari

PNL

95109 mentionari

USR

38313 mentionari

ALDE

36590 mentionari

PMP

27665 mentionari

UDMR

13313 mentionari

PRU

11867 mentionari

One Response to “Partidele politice in Social Media”

  1. Campania electorală a fost caracterizată de neputință și strategie - Observatorul European de Jurnalism - EJO Says:

    […] O monitorizare Zelist a partidelor politice în social media a demonstrat că ultima lună, electorală, a fost ca o lună obișnuită, din punctul de vedere al numărului de menționări pentru fiecare partid. Menționările au fost atât pozitive cât și negative, fiind vorba despre conținut generat de utilizator. Raportul dintre menționările pozitive și cele negative este echilibrat pentru ALDE, pentru PNL, pentru PMP și pentru USR. În schimb, pentru Partidul România Unită, pentru Partidul Social Democrat și pentru Uniunea Democrată a Maghiarilor din România, menționările negative au fost cu mult mai multe decât cele pozitive, între 26 și 32 %, arată Zelist. […]