Pentru ca astazi este Black Friday, Zelist Monitor a adaugat, celor peste 300 000 de surse online monitorizate, doua noi categorii de surse, si anume Instagram si Foursquare, incercand sa imbunatateasca privirea de ansamblu pe care o au brandurile asupra activitatii lor din online. Drept bonus, aceste surse vor fi oferite clientilor zilnic, nu doar astazi 😉
Depasind din punct de vedere al numarului de utilizatori activi blogurile sau conturile de Twitter, cele doua platforme au avantajul de a fi foarte usor de utilizat si atrag multi utilizatori in fiecare luna.
Poti face check-in sau posta o poza din aproape orice loc in care esti: o cafenea, un parc, un aeroport, de acasa, de la birou sau cand gasesti situatii inedite. Pe langa utilitate, in cazul Foursquare, de a gasi locatii sau in cazul Instagram de a posta ceva de interes, cele doua platforme indeplinesc si o nevoie umana, nevoia de atentie din partea prietenilor, devenind astfel un fel de “joc virtual al atentiei”.
In infograficul atasat, puteti gasi mai multe detalii despre conturile romanesti de Instagram sau Foursquare. Cateva cifre si informatii semnificative sunt urmatoarele:
- Pe Instagram, exista aproximativ 64 mii de useri activi all-time, aproximativ 5 milioane de fotografii, 73 mii de clipuri video, 4 milioane de comentarii.
- Pe Foursquare, monitorizam 147 mii de locatii din Romania, 90 de mii de useri, 12 milioane de check-in-uri, 70 de mii de recomandari de locatii, aproximativ 3 milioane de vizitatori.
- Cele mai fotografiate locuri pe Instagram sunt Aeroportul International Henry Coanda, Parcul Herastrau, Arena Nationala si Plaja din Vama Veche.
- Cei mai avizi useri de Foursquare sunt constantenii, mall-ul cu cele mai multe check-in-uri este Baneasa Shopping Center, zona cu cele mai multe check-in-uri este Centrul Vechi Bucuresti, iar cele mai populare locuri de intalnire sunt Piata Romana si Piata Unirii din Bucuresti.
- In ceea ce priveste userul roman cu cele mai apreciate fotografii si clipuri video pe Instagram, acesta este Inna.
- In topul celor mai utilizate hashtag-uri se numara #love, #instagood si #instamood.
O poza face cat o mie de cuvinte
Monitorizarea aparitiilor de pe cele doua platforme faciliteaza analiza mentionarilor care se pot transforma in probleme de imagine si ajuta la gestionarea acestora inca din faza incipienta. O poza pe Instagram sau o serie de comentarii negative la adresa unei locatii se pot transforma intr-o criza de imagine sau pot aduce pierderi financiare daca nu se intervine in timp util. Pentru acest motiv, consideram ca este important pentru companii si branduri sa monitorizeze si aceste canale de comunicare ce aduc informatii semnificative la strategia de comunicare, tinand cont de activitatea de pe acestea.
Pentru clientii si colaboratorii Zelist Monitor, testarea acestor module se realizeaza in mod gratuit timp de trei luni de zile, urmand ca dupa aceasta perioada, sa fie perceput un tarif modic.
November 29th, 2013 at 6:12 pm
[…] frumos infograficul realizat de Zelist despre cele 2 rețele sociale și activitatea utilizatorilor din […]
November 30th, 2013 at 11:06 am
[…] de la ZeList au postat ieri un articol pe blogul oficial în care ne era dezvăluit numărul de utilizatori de Instagram din România (la […]
December 2nd, 2013 at 8:27 am
[…] 3. Primele statistici despre Foursquare şi Instagram în România, via Zelist Monitor. […]
December 2nd, 2013 at 7:06 pm
Foarte interesanta aceasta monitorizare. Doar asa iti poti face o idee de cat de importante sunt aceste retele de socializare.