Fotbalul 2.0 – De la Liga I la Liga Campionilor în online

Analizele Zelist Add comments

Se spune că la politică şi la fotbal se pricepe oricine. Când vine vorba despre sportul cu balonul rotund, românul este mare consumator, atât în faţa televizorului, cât şi în online. Transmisiuni ale meciurilor, talk-show-uri, homepage-uri ale site-urilor de specialitate, pagini de Facebook. Tot ce ţine de fotbal înregistrează cifre impresionante.

Folosind Zelist Industries şi fbMonitor, am analizat cele 14 echipe din Liga I dar şi cele 8 formaţii care au rămas în cursă pentru trofeele Europa League şi UEFA Champions’ League. La o primă vedere, putem spune că cea mai populară echipă din România, FC Steaua Bucureşti, are 1.8 miloane de fani pe Facebook, echivalentul a 21% din numărul total al utilizatorilor reţelei de socializare în România.

Anul trecut, despre cele 14 echipe din Liga I s-a scris de 3 ori mai mult decât despre 32 din cele mai importante bănci din ţară.

Când vine vorba de fotbalul din străinătate, Real Madrid are mai mulţi fani din România pe Facebook decât Dinamo Bucureşti. Din rândul semifinalistelor Europa League, Liverpool este cea mai apreciată echipă de către români, cu 185.000 de like-uri primite din ţara noastră, de două ori mai mult decât au strâns la un loc Şahtior Doneţk, Villareal şi Sevilla.

Deşi a fost eliminată din Liga Campionilor, FC Barcelona rămâne cea mai iubită echipă străină de fotbal din România. 740.000 de utilizatori de Facebook din ţara noastră sunt fani ai campioanei Spaniei.

analiza-fotbal-min

Comments are closed.