Cele mai discutate industrii creative in social media

social media Add comments

Te-ai intrebat vreodata care sunt cele mai vizibile si mai discutate ramuri ale industriilor creative in social media si in media online? Impreuna cu ORICUM ne-am pus aceasta intrebare si am incercat sa raspundem printr-un research realizat in perioada de monitorizare 08 octombrie 2010 – 07 octombrie 2011, utilizand informatiile furnizate de Zelist Monitor.

Demersul descriptiv al cercetarii a urmarit in prima etapa operationalizarea conceptului de “industrii creative” si stabilirea termenilor care definesc cel mai bine contextul semantic al creativitatii. Au fost selectate 23 de cuvinte-cheie, o parte dintre ele reprezentand denumirea specifica a unei industrii creative, iar alta parte fiind sinonime folosite uzual in limba romana. Pentru definirea contextului semantic al creativitatii au fost stabilite 4 cuvinte cheie, in asociere cu care au fost introdusi spre monitorizare toti cei 23 de termeni amintiti anterior. Vizibilitatea industriilor creative ce cuprind mai multi termeni-cheie este data de suma mentionarilor inregistrate de fiecare expresie.

Sursele investigate au fost compuse din 63.500 de bloguri, 51.326 de conturi romanesti de Twitter, 1.500 de feeduri ale principalelor publicatii online din Romania,1.500 de pagini publice si grupuri publice Facebook si principalele 25 de forumuri romanesti.

Iata cum arata topul vizibilitatii industriilor creative in social media romaneasca in perioada octombrie 2010 – octombrie 2011:

Iata mai jos si vizibilitatea tuturor termenilor-cheie monitorizati, in acceasi perioada:

La industriile creative compuse din mai multi termeni, vizibilitatea este data de suma mentionarilor termenilor-cheie. De exemplu: “Film, video si fotografie” (“film”, “video” si “fotografie”), “Moda” (data de suma mentionarilor termenilor-cheie “moda” si “fashion”) “Advertising” (suma mentionarilor termenilor-cheie  “advertising” si “publicitate”), “Arte si piata de arta” (“arte” si “piata de arta”), etc.

In continuare, referindu-ne la universul creativitatii, cadrul in care s-au efectuat toate masuratorile, s-a stabilit dimensiunea acestuia ca fiind reprezentata de totalitatea mentionarilor termenilor-cheie: “creativitate”, “creatie”, “copyright” si “drepturi de autor”. In ultimul an, in social media romaneasca au existat 53.325 de astfel de mentionari.

Din datele de mai sus se observa ca din totalul mentionarilor referitoare la creativitate, creatie, copywright si drepturi de autor publicate in decursul ultimului an, 14,8% sunt in legatura cu industria creativa a filmului. Altfel spus, 1 din 7 mentionari despre creativitate sunt in legatura cu domeniul filmului si al fotografiei. Din totalul mentionarilor in legatura cu creativitatea – definita prin termenii amintiti anterior – 9% sunt in legatura cu industria creativa a muzicii si 6% cu cea a modei.

 

Comments are closed.